loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 14 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال :

سلام

دختری24ساله هستم با پسری دوست شدم كه یك سالاز خودم كوچكتره و از اول هم منو واسه ازدواج میخواست و خودش میگه از چند سال قبلمنو زیر نظر داشته .پدرومادر من از این دوستی خبر ندارن ولی خانواده اون خیلی روشن فكر هستن و در جریانتمام ارتباطهامون هستن و  خیلی دوست دارن من عروسشون بشم ولی چند تا مسئلههست كه منو نگران كرده اول اینكه اون سربازی نرفته و میگه نمیرم و هرچی قرار شدبنام كنم بنام زنم میزنم و برای عقد هم تو محضر آشنا دارم دوم اینكه خانواده منخیلی پایینتر از اونا هستن و خیلی قدیمی و سنتی فكر میكنن ولی طرز فكر من اصلا مثلخانوادم نیست البته از لحاظ مادی ما بالاتریم ولی از لحاظ اجتماعی اونا و ایناختلاف در حد كم نیست خیلی با ما فرق دارن میترسم این موضوع بعدها باعث حقارتم بشهواین موضوع رو به دوست پسرم گفتم اون میگه من كاری با خانوادت ندارم خودتو میخواممن كه نمیخوام با اونا زندگی كنم از طرفی خیلی به من حساسه كه با مرد غریبه بگوبخند نكنم یا همش به اون توجه كنم با هركسی رفت و آمد نكنم و هرجایی كه میرم وهرموضوعی پیش میاد بهش بگم میترسم اونكه اینقدر حساسه بعد از ازدواج بهم بگه از كجامعلوم با كس دیگه ای دوست نبودی اگه با من دوستی كردی یعنی ممكنه با صد نفر دیگهدوستی كنی در صورتیكه من قبل اون فقط با یك نفر بودم اونم بهش گفتم اون با خیلیهابوده و اونم همه چی رو گفته حتی گفته كه رابطه جنسی هم داشته اما الان ادم شده ومیخواد ازدواج كنه تو این6 ماه كه با هم دوستیم هیچ چیزی ازش ندیدم كه بخوام فكركنم سرو گوشش میجنبه دوستش دارم ولی نمیخوام احساسی تصمیم بگیرم ویك عمر خودموبدبخت كنم

 

جواب :

سلام

نسبت به اینکه می گید نمی خواد سربازی بره عرضمی کنم مشکلات سربازی نرفتن فقط اونی نیست که ایشون گفته بلکه مثلا کسی که سربازینرفته از کشور نمی تونه برای سفر تفریحی یا کاری یا زیارت مکه و کربلا خارج بشه همچنینگواهینامه هم نمی تونه بگیره

به هر حال این به شما بستگی داره که با مشورتخانواده تصمیم بگیرید که ایا سربازی نرفتن ایشون رو -علی رغم این موارد- قبولدارید یا نه

نسبت به اختلاف مالی و فکری دو خانواده عرض میکنم اگه دو خانواده همدیگه رو همین طوری که هستن قبول کنند و بنا بگذارند که بهعقاید و افکار همدیگه احترام بذارن و عملا هم مراعات همو بکنند معمولا مشکلی ایجادنمی شه بنا بر این شما بررسی این مساله به دو خانواده و زمان خواستگاری موکول کنید

در زمینه اینکه گفتید: نسبت به ارتباط شما بانامحرم حساسه و می ترسید که بعدا بخاطر دوست شدن با خودش شما رو به ناپاکی متهمکنه ، عرض می کنم:

اگه دوستی با نامحرم - به هدف ازدواج- رو بدنمی دونه، در این صورت بعد ازدواج مشکل پیدا نمی کنید البته به شرطی که بعد ازدواجرفتارتون طوری نباشه که به شما شک کنه

اما اگه هرگونه دوستی با نامحرم رو حتی اگه بهقصد ازدواج باشه بد می دونه و الان استثنائا شما رو قبول کرده، ممکنه بعد اینکه بهشما رسید و هیجاناتش فرو نشست به خود بیاد و فکر کنه که از کجا معلوم شمایی که - باخودش که نامحرم بود- دوست شدی، با نامحرمهای دیگه دوست نشی

در صورتی که این طور باشه مساله رو باهاش مطرحکنید و بهش بگید که خوب فکر کن فردا نگی که چون با من دوست بودی پس اهل دوستی بانامحرم هستی و پاک نیستی پس خوب فکر کن اگه امکان داره بعدا چنین حرفی رو بزنیبهتره که الان تمومش کنیم چون اگه بعدا به شک بیفتی در صورتی که ادامه بدیم دلچرکینی اذیتت خواهد کرد و اگرم بخوایم جدا بشیم خسارت بزرگی خواهیم کرد و ابرویخانواده هامون لطمه خواهد دید

اگه در جوابی که به شما می ده به شما اطمینانداد که چنین حرفی نخواهد زد و شما هم یقین کردید که از ته قلب به پاکی شما اطمینانداره و به خاطر عشق نیست که از این مساله صرف نظر کرده، می تونید بهش بله بگید،البته به شرطی که در اینده طوری رفتار کنید که این اطمینان لطمه نخوره، یعنی حتی تاحد امکان ارتباط معمولی هم با نامحرم کمتر داشته باشید

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 250
  • بازدید ماه : 600
  • بازدید سال : 3,076
  • بازدید کلی : 51,163
  • کدهای اختصاصی