loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 306 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

دختری 26 ساله هستم، از خانواده ای خیلی مذهبیو با قیافه ای نسبتأ زیبا. راستش همیشه بین دخترای فامیل من از همه بیشتر خواستگارداشتم.  اما هیچ کدوم اونی که من می خواستم نبودن . چون من کسی رو از خدا میخواستم که مثل خودم و یا حتی بهتر از خودم خدا رو دوس داشته باشه یا در اصطلاح باایمان تر باشه. 3 سال پیش یکی از پسرای فامیلمون که به ظاهر خیلی هم با ایمانمی اومد رفت و آمدشو به خونه ما زیاد کرد . پسری تقریبأ خوش تیپ با تحصیلات فوقلیسانس و با خانواده ای بسیار فقیر و بدون شغل که 9 سال از من بزرگتره....کم کم منمتوجه علاقه این آقا به خودم شدم . هرچند هیچگاه با هم در ارتباط نبودیم. این آقارفت و آمدشو به خونه ما زیاد کرد ( رفت و آمدش تو یه سال گذشته خیلی بیشتر شده بود) و روز به روز علاقه من بهش بیشتر می شد اما هیچگاه خواستگاریم نیومد. تا اینکهچند ماه پیش من استخدام شدم تو یه اداره با درآمد خیلی خوب و موقعیت اجتماعی عالیاز اون روز به بعد تعداد خواستگارای من چند برابر شدن و یکی از این خواستگارا همینآقایی بود که من بهش علاقه داشتم . اوایل خیلی خدا رو شکر کردم که اومدهخواستگاریم اما حالا خونواده ام میگن شغل نداره و تو موقعیت های بهتری میتونهسراغت بیاد و این پسر شغل دولتی نداره (البته شغل آزاد داره اما با درآمدکم). اینقدر این حرفا رو تو گوشم خوندن تا اینکه نسبت به جواب مثبت دادن بهش دودلشدم و یه جورایی دارم فکر جواب منفی دادن رو میکنم.حالا موندم چیکار کنم .... ازطرفی مطمنم که خیلی مومن ، نجیب ، خوش اخلاق و پاکه و منو هم خیلی دوس داره ازطرفی فکر انبوه خواستگارام رو میکنم که موقعیت ظاهری شون خیلی بهتر ازاینه، زیبا تر ، پولدارتر و شایدم با ایمان تر.....و از طرفی پدر و مادر پیریداره که باید از اونا هم مراقبت کنه...و از طرف دیگه یه مدته خیلی رفتم تو بورسقضیه قیافه اش همش با خودم کلنجار میری که خیلی پیره . به مشاور مراجعه کردیممشاور بهم گفت به هم میایم و گفت پولش زیاد مهم نیست خدا خوش بعدا جبران میکنه.بهنظر شما من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهش میکنم سریع جوابمو بدین...


 

جواب:

سلام

در ازدواج مهم اینه كه تناسب فكری اعتقادیاخلاقی رفتاری داشته باشید و همچنین طرف شما شایستگی های لازمه مورد نظرتون رو داشتهباشه چون این تناسب و شایستگی ها است كه سبب پایداری خانواده می شه

در این میون شغل مهمه اما درجه اول اهمیت رونداره بلكه اونی كه ملاك اصلی است اینه كه طرف شما مسئولیت پذیر باشه و جوهره كار همداشته باشه چون در این صورت اولا: تلاشش رو برای پیدا كردن شغل مناسب مضاعف می كنهو ثانیا: اگر شغل مناسب هم پیدا نكنه هیچ كاری رو عار نمی دونه و حاضره برای خرجزندگیش هر شغل حلالی رو - هرچند كلاسش پایین یا درامدش كم باشه- انجام بده، بهعبارت دیگه:‌ اگر اهل كار و تلاش باشه از زیر سنگ هم كه شده خرج زن و بچه اش رو درمیاره و خدا هم طبق قولی كه در قران داده بهش كمك می كنه اما اگر اینطور نباشههرچند شغل خوبی هم داشته باشه ممكنه بخاطر تنبلی و كم كاری از دستش بده و زندگی زنو بچه اش رو لنگ بذاره، علاوه بر اینكه ممكنه بخاطر عدم تلاش، از كمك الهی هممحروم بشه

بنابر این اگر اون پسر جوهره كار داره و ادممسئولیت پذیریه، اینو بدون كه بعد ازدواج انگیزه اش به شدت برای كار و تلاش بیشترمی شه و سعی می كنه كه زندگی مشتركتون رو به خوبی اداره كنه اما اگر این طور نباشه- خصوصا اگر چشمش به دنبال درآمد خوب شما باشه و به این خاطر به خواستگاری شمااومده باشه كه با كمك درآمد شما زندگیش رو اداره كنه- این مساله نقطه ضعفش محسوبمی شه و ممكنه در اینده مشكل ساز بشه

در مورد خواستگارهای دیگر شما هم عرض می كنمشما می تونی اونا رو هم با توجه به ملاكهایی كه ذكر كردم بررسی كنی و اگر كسیمجموعا شرایطش از ایشون بهتر بود انتخابش كنی اما اگر دیگران فقط شرایط مالیشون بهترهاما تناسبها و شایستگی های لازمه رو ندارند در این صورت می تونید ایشون رو ترجیحبدید البته به شرط اینكه بر شما ثابت بشه كه ایشون جوهر كار داره و مسئولیت پذیرهم هست و اهل كار و تلاشه و این طور نیست كه به جای تلاش كردن چشمش به درامد شما باشه 

در مورد اینكه ایشون 9 سال بزرگتره عرض می كنم:اگر دو خواستگار همه شرایطشون مساوی باشه اونی كه سنش كمتره بهتره ولی اختلاف سندر كل چندان مهم نیست بخاطر اینكه این مقدار بزرگتر بودن خصوصا در حدود سنی شمامشكلی درست نمی كنه چون قاعدتا تفاوت چندانی در زمینه افكار و علایق و سلایق ندارید  

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 2,542
  • بازدید کلی : 50,629
  • کدهای اختصاصی