loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 14 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

در ابتدا از تلاش شما دوستان برای کمک بهانتخاب صحیح جوانان کمال تشکر را دارم. یک سالی است با یک خانم دانشجو سال اخردندانپزشکی اشنا شده ام.بنده نیز دارای مدرک فوق لیسانس مکانیک هستم. آغاز آشناییما دو نفر کاملا جدی و کاری بود و اصلآ به قصد ازدواج نبود اما به مرور زمان یکارتباط احساسی ایجاد گردید. بنده شخصی با تفکرات مذهبی و مقید به یک سری اصول براساس دینم هستم.و تمام سعی خود را می کنم که از حدود اعتقادیم خارج نشوم. این یکسال ارتباطم با ان خانم نیز کاملا کنترل شده و در زمان دیدار نیز فقط ارتباط کلامیبرقرار بود. این خانم به لحاظ اخلاقی دختر خوبی هستند اما اعتقادی به حفظ حجابندارند و چندین با از ایشان خواستم که سعی کنند این مسئله را رعایت کنند اما همیشهگفتند که بیرون بودن مو برای من مشکلی ایجاد نمی کنه. من این خانم را دوستدارم و میدانم که ایشان نیز قلبآ به بنده علاقمند هستند اما علی رغم احساس عاطفیکه به ایشان دارم ،عقلآ نمی توان مسئله بی حجابی را تحمل کنم.به ایشان گفتم باوجود اینکه همدیگر را دوست داریم این موضوع مانع بین ما است اما ایشان من را متهمبه ظاهر بینی کردن. در این مدت چندین بار باهم صحبت کرده ایم اما همچنان در همان وضعیتسابق می باشیم و پیشرفتی حاصل نشده است. حرف اینجانب این است که ازدواج ما در شرایطیکه به لحاظ اعتقادی باهم اختلاف داریم امری غلط است اما ایشان می گویند ایرادی نداردو می توانیم هر کدام راه اعتقادی خود را برویم و مهم فقط دوست داشتن است. حال ازشما خواهشمندم که به بنده کمک کنید که ایشان را متوجه اشتباهاشان کنم.نمی دانم باچه استدلالی ایشان را قانع کنم.در پایان بازهم از زحمات شما سپاسگزارم.


 

جواب:

سلام

اتفاقا اونی که ظاهر بینه ایشونه که فکر می کنهعشق همه چیز رو حل می کنه بخاطر اینکه عشق به تنهایی برای خوشبختی کافی نیست وتناسب هایی از جمله هماهنگی اعتقادی بین دختر و پسر لازمه چون عدم تناسب و اختلاف اعتقادیمی تونه زندگی رو برای طرفین غیر قابل تحمل کنه یعنی اگر ازدواج کنند ممکنه علیرغم عشقی که به هم دارن نتونن زندگی رو ادامه بدن و بین دو راهی بمونن یعنی از یکطرف بخاطر اینکه همو دوست دارن و نتونن همدیگه رو رها کنند اما از طرف دیگه اختلافاعتقادی به شدت ازارشون بده و نتونن همو تحمل کنند که در نتیجه از دو حال خارجنیست یا با ناراحتی شدید ادامه می دن و یا اینکه علی رغم علاقه ای که به هم دارناز هم جدا می شن البته احتمال سومی هم هست که عشقشون به نفرت تبدیل بشه و بعد مدتیبا کمال تنفر زندگیشون رو تموم کنند

بنابر این راه درست اینه که با ایشون صحبت کنیدو موارد فوق رو بهش تذکر بدید و سعی کنید با هم کنار بیایید و یکی تون نظر طرفمقابل رو قبول کنه یا اینکه اونو همین طوری که هست قبول کنه اما اگر نتونستیدتوافق کنید بهتره که ازدواج نکنید

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 132
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 612
  • بازدید سال : 3,088
  • بازدید کلی : 51,175
  • کدهای اختصاصی