loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 8 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

من خیلی به کمکتون احتیاج دارم دختری 21 ساله هستم ساکن بندرعباس 1 سال و6 ماه پیش با پسری آشنا شندم که 1 سال از خودم بزرگتره و ساکن تهرانه ، آشناییموناز طریق شوهر دوستم بود که با این آقا دوست بود و منم میشناخت . بعد از اینکه همدیگرودیدیم رابطه رو به قصد ازدواج شروع کردیم اما بعد از 2 ماه فهمیدم که پدرش آدممذهبی و سخت گیری هست و از نظر سواد و موقعیت مالی از خانواده ی من بالاترند و با آشناییدخترو پسر قبل از ازدواج مخالفند اما گفت من خانوادمو راضی میکنم و خیلی کار سختینیست و ازم خواست رابطمونو از خانوادم پنهان نکنم منم اینکارو کردم و با خانوادمآشنا شد و از خانوادم واسه راضی کردن پدرش فرصت خواست خانواده ی منم مخالفتی نکردنو ما به رابطمون ادامه دادیم الان 1 سال و نیم میگذره و پدرش راضی نمیشه و ازشخواسته یا خانوادشو انتخاب کنه یا منو ما هم شدیدا" به هم وابسته شدیم و حاضرنیستیم از هم جدا بشیم مامانش به من زنگ زدو تهدیدم کرد و گفت از نظر اون پذیرفتهنیستم و ... من نمیتونم این موضوع رو به خانوادم بگم چون واکنش بدی نشون میدن.پدرش هم میخواد خانوادشو ببره خارج از کشور و ممکنه پسرشم به اجبار ببره تصمیمگرفتیم بعد از اتمام درسش خودمون از صفر شروع کنیم و بدون رضایت خانوادش ازدواج کنیماما اون باید قید خانوادشو بزنه چون دیگه پیش اونا جایی نداره و من نگران روزیهستم که منو مقصر این جدایی بدونه و پشیمون بشه یا اینکه من منتظر بمونم اما اونبه هر دلیلی با من ازدواج نکنه شایدم تو زندگی اونقدر سختی بکشیم که از کرده یخودمون پشیمون بشیم من چه تصمیمی بگیرم ؟ بهش گفتم به پدرش بگه رابطشو با من قطعکرده تا دیگه از خونه بیرونش نکنن و اذیت نشه اما هنوز با هم در تماسیم ، من خیلینگرانم و از نظر روحی واقعا" داغونم چون ندیده و نشناخته در موردم قضاوت کردناین منو اذیت میکنه آخه من نه خودم بدم نه خانوادم و از نظر مالی فقط 1 پله ازاونا پایین تریم به من بگید در حال حاضر باید چه تصمیمی بگیرم ؟ من و اونواقعا" همدیگرو دوست داریم و هیچ رابطه ی بدی هم با هم نداشتیم


 

جواب:

سلام

ازدواج بدون رضایت و کمک خانواده پسر ممکنه مشکلات فراوانی به وجود بیاره لذاممکنه اون پسر علی رغم اینکه حالا می گه زندگی رو از صفر شروع می کنیم بعدا کمبیاره و نتونه ادامه بده و مجبور بشه از ازدواج با شما صرف نظر کنه بنابر این درصورتی ازدواج شما صلاحه که احتمال عقب نشینی او در برابر مشکلات به حد اقل برسه

مواردی که سبب زیاد شدن مقاومت او می شه اینکه که اولا: مورد پذیرشقلبی و حمایت کامل خانواده شما قرار بگیره تا اگر لازم شد جای خالی خونواده اشبراش پر بشه یعنی خونواده شما امادگی اینو داشته باشن که از نظر فکری و حتی از نظرمالی بهش کمک کنند خصوصا با توجه به اینکه وضع مالی پدرش خوب بوده و احتمالا دررفاه بزرگ شده که در این صورت شکننده تره

ثانیا: خودش ادم با توانی باشه که از همون اولبتونه مستقل بشه و در برابر مشکلات بایسته پس اگر توانایی نداره و فقط بخاطر عشقمی خواد بدون حمایت خانواده از صفر شروع کنه احتمال زمین خوردنش زیاده اما اگر صرفنظر از عشق توانایی استقلال رو در خودش می بینه و امتحان مستقل بودن و روی پای خودایستادن رو هم داده می شه بهش اعتماد کرد ولی اگر شک داره که می تونه یا نه حتمابا یک مشاور در این زمینه صحبت کنه

ثالثا: لازمه از نظر فکری اعتقادی اخلاقی رفتاریکاملا مناسب هم باشید تا زندگی گرمی داشته باشید و مشکلات اینده رو راحت تر پشت سربذارید و کم نیارید وگرنه اگر با وجود مشکلات با هم اختلاف هم داشته باشید خیلیزودتر از اونی که فکرش رو می کنید در برابر سختی ها کم میارید و زندگیتون خراب میشه  

پس معلوم می شه که تناسب شما دو نفر در بالا بردن استقامت شما در برابرمشکلات موثره اما متاسفانه نقطه ضعفی که در اینجا هست اینه که شناخت شما از اونپسر کامل نیست چون هم اهل شهر شما نیست که براحتی بتونید در موردش تحقیق کنید و همخونواده اش رو از نزدیک ندیدید که از طریق شناخت خونواده خودشو بیشتر بشناسید، چونشناخت خونواده فرد به شناخت خود او کمک می کنه، بخاطر اینکه در بسیاری مواردخصوصیات افراد نمونه ای از ویژگی های خونواده شونه

لذا اگر بخواید با ایشون بدون رضایت خونواده اش ازدواج کنید به هر صورتممکن لازمه که اولا در مورد او و خانواده اش شناخت خوبی پیدا کنید به اینکه درمورد او از دوستان و اشنایان و همکارانش در محل کار و تحصیل و زندگیش تحقیق کنید وثانیا در صورت امکان تناسب شما در زمینه ازدواج توسط مشاور مورد تایید قرار بگیرهتا ضمانت پایداری خانواده شما بعد ازدواج بالا بره

علاوه بر مطالب فوق موارد دیگری هم هست لازمه بهش توجه کنید که در مطلبزیر امده

http://moshaver41.ir/post/533

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 232
  • بازدید ماه : 582
  • بازدید سال : 3,058
  • بازدید کلی : 51,145
  • کدهای اختصاصی