loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 10 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

من پسری هستم 21 ساله دانشجوی کارشناسی یه دختر رو دوست دارم یعنی دخترعمومه 2 سال ازم کوچیکتره دختر خیلی خیلی خوبیه میخوام بهش بگم که بهش علاقه دارم دوستدارم تا زمانی که موقعیت ازدواج رو ندارم که تقریبا میشه پنج سال دیگه باهاشارتباط تلفنی داشته باشم و همدیگرو ببینیم و با هم بیرون بریم ولی اصلا به سکس فکرنمیکنم و مطمئن هستم که بعد از دوستی نیز فکر نخواهم کردم برام دوست داشتن از همهچیز مهمتره؛من تاحالا با هیچ دختری دوست نبودم یعنی اصلا از دوستی بدون قصد ازدواجخوشم نمیاد بخاطر همین یه نفر رو پیش خودم انتخاب کردم که از فامیل های نزدیک هستشدختر عمومه به همین دلیل کم و بیش از اخلاقیاتش و حجاب و قیافه و در کل از همه چیزشخوشم اومده حتی خانواده هامون تو یه سطح هستن،حالا چند تا سوال دارم ازتون،اولا:آیادوستی فبل از ازدواج با این نوع فکر درسته؟ دوما :چجوری بفهمم که اونم نسبت به منعلاقه داره شاید اون منو قبول نکنه؟ سوما:چجوری بهش بگم دوسش دارم چون زیاد رومونبهم دیگه باز نیست و هر دومون نسبت به هم خجالتی هستیم در ضمن چون نمیدونم اونمدوستم داره یا نه نمیتونم از کسی بخوام که بهش بگه؟


 

جواب:

سلام

دوستی قبل ازدواج پیامدهای منفی داره چون اولا دلبستگی رو شدید می کنه واگر به هر علت به هم نرسید کلی رنج فراموش کردن هم رو باید تحمل کنید وثانیا: وقتیرابطه طولانی می شه بخاطر برخوردها و حرفهایی که پیش میاد ممکنه سبب بشه طرفین علیرغم اینکه همدیگه رو دوست دارن فکر کنند به درد هم نمی خورن و در نتیجه حتی اصلازدواج منتفی بشه ثالثا: ممکنه صحبتها و نگاهها گناه الود بشه و به همین خاطر کلیگناه توی نامه عمل دختر و پسر نوشته بشه (نگو که من اصلا اهل این کارها نخواهم بودبخاطر اینکه کسانی که اهل این کارها شده اند اولش همین فکرها رو می کردند اما بعداوقتی کشش درونی شدید در اونا ایجاد شد به راحتی به سمت گناه رفتند) رابعا: رابطهگناه الود ممکنه سبب بشه که پسر به پاکی دختر شک کنه و بگه اگر پاک بود این رابطهرو قبول نمی کرد و در نتیجه از ازدواج با او صرف نظر کنه(بازم نگو چنین چیزی درمورد من غیر ممکنه چون چنین اتفاقی افتاده و پسری برای امتحان دختر بهش پیشنهاد رابطهگناه الود داده اما بعد که اون دختر بخاطر او قبول کرده و به گناه الوده شده پسر بهپاکیش شک کرده)،

بنا بر این کسی که قصدش ازدواجه راه خطرناک دوستی رو باید کنار بذاره و ازراه درستش بره و راه درست ازدواج اینه که از طریق خانواده اقدام کنه تا هم بهپیامدهای منفی دوستی گرفتار نشه و هم نظر دختر و خانواده اش رو همزمان متوجه بشه

پس راه درست اینه که شما الان از طریق خانواده اقدام کنی تا هم بفهمی کهاون دختر تو رو می خواید یا نه و هم متوجه بشی که خونواده اش موافقن یا نه

شاید بگی که من قبل اینکه بدونم اونم منو دوست داره نمی خوام به خونوادهاش بگم اگر این طوره عرض می کنم : این کار بدون ارتباط دوستانه هم ممکنه شما میتونی قبل اینکه به خونواده بگی از طریق واسطه اقدام کنی که هم علاقه ات رو بهش اطلاعبده و هم ازش بپرسه که دوستت داره یا نه، این روش بهتره چون اگر خودت بهش بگیممکنه خجالت بکشه و قبول نکنه یا اینکه اطمینان نکنه که قصدت ازدواجه و رد کنه کهدر نتیجه کارت مشکل تر می شه

پس اگر فهمیدی که اونم تو رو می خواد می تونی از طریق خانواده جلو بری ونیاز به 5 سال دوستی نیست که بعد بخوای ازش خواستگاری کنی بلکه این کار درست همنیست چون ممکنه بعد 5 سال جواب رد بشنوی یا اینکه به هر علت دیگه متوجه بشی که نمیتونی باهاش ازدواج کنی و در این صورت احساس می کنی عمرت بی خودی تلف شده و فرصت هارو از دست دادی

شاید یگی که من الان که موقعیت ازدواج رو ندارم چه طور جلو برم؟ جوابشاینه که انجام ازدواج پول و شرایط می خواد، اما مسلم کردن اصل ازدواج که پول نمیخواد شما می تونی جلو بری و با مشورت خانواده ها اصل ازدواج رو مسلم کنی و بعد کهشرایطتت جور شد برای مراسمات ازدواج اقدام کنی

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 571
  • بازدید سال : 3,047
  • بازدید کلی : 51,134
  • کدهای اختصاصی