loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 34 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

دختری هستم 22 ساله حدودا 3ساله با پسری آشنا شدمكه خانواده هردو در اطلاع بودن چون هردو درس می خوندیم این رابطه كمی طول كشید قرارهعید90 ازدواج كنیم ایشون در كل پسری سر به زیراهل كار وزندگی هستن كه تو این 3سال كوچكترینخطایی از ایشون سر نزده از طرف دیگه خیلی دوستم داره به جرات می تونم بگم تمام ملاكهای من برا زندگی رو دارن ولی مشكل من اینه كه ایشون از لحاظ وزنی چاق هستن و الانمبه خاطر من تحت رژیم درمانی هستن راستش من نمی تونم تصمیم بگیرم حالا كه مسئله جدیشده دلم پر آشوبه من اونو چه جوری به دوست وآشنا معرفی می كنم می ترسم از حرف و خندهمردم می ترسم خانوادم به خاطر اون خجالت بكشن وقتی با نامزد دوستام مقایسه اش می كنمدنیا رو سرم خراب میشن البته از لحاظ ظاهری هم متوسط هست خوشگل نیست خیلی 2دلم از یهطرف دوستش دارم از طرف دیگه حرفها و كنایه ها عذابم میده شب وروز گریه می كنم اون قولداده لاغر بشه و چند كیلو كم كرده ولی می ترسم بعد ازدواج بهم بگن حیف تو من تحمل حرفمردم رو ندارم وقتی فكر می كنم باید باهم بریم جلو دوستام فامیلام می میرم چون من توبرا همه چی مدعی بودم اینم بگم از طرف پسرهای خیلی خوشگل و خوش هیكل پیشنهاد ازدواجداشتم ولی دلم نخواست چون فقط اونو دوست دارم كمكم كنید باهاش ازدواج كنم یا منصرفبشم فقط خیلی دوستش دارم التماستون می كنم كمكم كنید


 

جواب:

سلام

من فکر می کنم اینکه شما از اینده می ترسی یابخاطر اینه که فکر می کنی که چاقی عیبه و یک فرد چاق بخاطر عدم تناسب اندام نسبت بهتنمی خوره یا اینکه بعض دوستات در این زمینه چیزی بهت گفته اند

اگر عقیده خودت این باشه که چاقی عیبه عرض میکنم چاق بودن از نظر مردم عیب نیست و گرنه معمولا لاغرها با ادمای چاق ازدواج نمیکردند پس وقتی می بینیم زنها و مردهایی هستند که علی رغم لاغر بودن همسرشون چاقه بهاین نتیجه می رسیم که چاق بودن در عرف عیب شمرده نمی شه و کسی هم به لاغرها نمی گهحیف از تو که همسرت چاقه

پس اگر ناراحتی تو بخاطر عقیده خودته، در صورتیکه فکرت رو عوض کنی مشکل حل می شه یعنی به خودت بگی وقتی یه چیزی عیب نیست چرا بایدنسبت به اون سر افکنده باشم، چون خصوصیت بدنی افراد باهم فرق داره بعضیا استعدادچاقی رو دارن و بعضیا ندارن در نتیجه دو نفر که به صورت یکسان غذا می خورن یکیممکنه چاق بشه و دیگری نه، البته شکی نیست در صورتی که بتونه رژیم بگیره و وزنش روکم کنه خودش راحت تره ولی این طورم نیست که اگر چاق بمونه خطایی نابخشودنی مرتکبشده باشه، پس اینکه کسی چاقه عیب او محسوب نمی شه تا همسرش از این وضعیت او سرافکنده باشه، بنا بر این اگر این طور فکر کنی اصلا عیبی نمی بینی که ازش ناراحت و سرافکنده باشی

اگرم علت این باشه که دیگران بهت حرفی زده انددر این صورت اگر فکرت رو عوض کنی در صورتی که کسی حرفی بزنه نه تنها خجالت زده نمیشی بلکه چون فکر طرفو نادرست می دونی ، بهش اعتراض می کنی که مگر چاق بودن عیبه؟خدا هرکس رو یه جور خلق کرده و به بعضیا استعداد چاقی داده که وقتی به صورت معمولیهم غذا می خورن چاق می شن

البته اگر فکرت رو هم عوض نکنی و چاقی رو عیببدونی بازم راه بسته نیست و می تونی کاری کنی که کسی حرفی در مورد همسرت نزنه اونماینه که طوری برخورد کنی که دیگران فکر کنند تو از اول دوست نداشتی که همسرت لاغر باشهمثل اینکه قبل اینکه اونو ببینند وقتی ازش تعریف می کنی زمینه سازی کنی و بگی همسرمن از نظر هیکلی لاغر مردنی نیست بلکه هیکل دار و توپره و وقتی که اونو دیدند اگرگفتند که چرا همسرت چاقه بگی مگه عیبی داره؟ اتفاقا خیلی هم خوبه، بهتر از شوهرایشما است که لاغر مردنی هستند و خلاصه اگر پیش دستی کنی و پیشاپیش از همسرت دفاعکنی احدی به خودش جرات نمی ده که در مورد همسرت حرفی بزنه

بلکه حتی اگر نخواستی یا نتونستی مطالبی رو کهعرض کردم بگی اگر وقتی دیگران بد گفتند خود رو ناراحت نشون بدی کسی جرات نمی کنهاز چاقی همسرت بد بگه

بنا بر این وقتی طرفت خوبه و مناسب هم هستید فکربه هم زدن ازدواج رو از سرت بیرون کن چون چاقی از چیزاییه که در زندگی اینده نقشچندانی نداره خصوصا که گفتی طرفت در حال لاغر کردن خودشه  

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 165
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 645
  • بازدید سال : 3,121
  • بازدید کلی : 51,208
  • کدهای اختصاصی