loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 109 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

بنده دختری 23 ساله و دانشجوی کارشناسی ارشدهستم.در تابستان با پسری وارد رابطه شدم که به من گفت قصد ازدواج دارد در دانشگاهخودمون درس می خوند و خودش را آدم مذهبی ای معرفی کرده بود، اما بعد از دو- سه ماهرابطه ای که با او داشتم حس کردم در تصمیم خود مردد شده و در عین حال از یک رابطهدیگر او به طور تصادفی مطلع شدم وچون رابطه ما رابطه ای پنهانی بود و عذاب وجدانداشتم با تمام علاقه ای که به او داشتم رابطه را تمام کردم. الان 3 ماهی از اتمامرابطه میگذرد. در درون خودم او را کشتم اما مقاله ای در مورد این خواندم که در چهصورت ازدواج نکنیم و یکی از موارد آن وقتی بود که به کس دیگری با وجود اتمام رابطهفکر می کنیم و نوشته بود اگر به او احساس نفرت دارید یا احساس عذاب وجدان از کاریکه کرده اید دارید یا احساس سرخوردگی می کنید هرگز ازدواج نکنید. با اینکه رابطهما کاملا پاک بود و اصلا با یکدیگر هیچ تماس فیزیکی حتی در حد گرفتن دست یکدیگرنداشتیم اما با این حال من تمام علائم بالا را دارم. مسئله اصلی من اینست که درحال حاضر خواستگار بسیار خوبی دارم که در آینده ای نه چندان دور عقد خواهیم کرداما من در درون خود نسبت به خواستگارم احساس خیانت می کنم و او را از خودم خیلیبهتر می دانم. با این اوصاف آیا به صلاح هست که من ازدواج کنم با اینکه طبقاظهارات آن مقاله هنوز فرد قبلی در درون من زنده است. با تشکر.


 

جواب:

سلام

نظر من برعکسه یعنی می گم ازدواج با فرد دوم میتونه عشق اولی رو کمرنگ کنه و بلکه حتی جایگزینش بشه بخاطر اینکه معمولا بیشتر یکعشق همسرانه در دل - خصوصا دخترها- جا نمی گیره پس اگر شما خواستگار دوم رو بهعنوان همسر بپسندید و بخاطر صفات خوبش بهش عشق بورزید تدریجا محبت اولی کم می شه واز دلتون بیرون می ره

در مورد اینکه در مقاله گفته شده "اگر بهاو احساس نفرت دارید یا احساس عذاب وجدان از کاری که کرده اید دارید یا احساس سرخوردگیمی کنید هرگز ازدواج نکنید" من علت حرف ایشون رو نمی دونم مگر اینکهمنظورش همین احساس خیانتی باشه که شما دارید چون ممکنه بخاطر این احساس خیانتزندگی اینده تون خراب بشه یعنی اولا دچار افسردگی و ناراحتی دائمی بشید و نتونیدهمسر خوبی باشید و ثانیا: از شدت عذاب وجدان رابطه قبلی رو به همسرتون بگید و اونیا از شما جدا و یا نسبت به شما دل چرکین بشه

در مورد احساس خیانت و اثری که داره عرض می کنمچاره اش اینه که این احساس خیانت رو در خود کم رنگ کنید یا از بین ببرید که در اینزمینه می تونید مطالب لینک زیر رو مطالعه کنید

http://moshaver41.ir/post/category/27

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 488
  • بازدید سال : 2,964
  • بازدید کلی : 51,051
  • کدهای اختصاصی