loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 12 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال :

سلام 

دختری هستم كه دارم26 سال رو تموم میكنم و پا به بیست و هفتمین سال زندگیم میزارم. همیشه باهوش و شاگردممتاز بودم و كارشناسی مهندسی شیمی رو از دانشگاه دولتی گرفتم. و الان هم دارم میخونمكه ادامه تحصیل بدم. از یه خانواده با سطح فرهنگی و مالی مناسب هستم. یه فرد اجتماعیبا توانایی های فردی خوب و همین طور توانایی های زنانه(كارایی كه یه زن باید بلد باشه)اما قد كوتاهی دارم و  سبزه رو هستم. زیبا نیستماما زشت هم نیستم. و فكر میكنم علی رغم تمام ویژگیهای خوبی كه دارم همین ظاهر باعثشده كه تا حالا حتی یه دونه خواستگار هم نداشته باشم. هرچند بعضی وقتا كه میبینم كهدخترانی كه از نظر ظاهر و خیلی چیزای دیگه هم از من پایین تر بودن همسران خوبی نصیبشونشده فكر میكنم این ظاهرم نیست كه مشكل ساز شده شاید شانس ندارم.از نظر روحی خیلی درخودم نیاز به ازدواج رو احساس میكنم به خصوص اینكه در یه شهر سنتی هم زندگی میكنم واكثر هم سن و سالام هم ازدواج كردن بیشتر تحت فشار روحی قرار گرفتم.چیكار كنم كه بهازدواج فكر نكنم؟ دعام همش شده اینكه خدایا یا به نیازم پاسخ بده و یا اینكه اون نیازرو از وجودم حذف كن.یه جورایی باعث شده نعوذ بالله عدل خدا رو زیر سوال ببرم. خدا ازیه طرف در مرد و زن نیاز به ازدواج رو قرار میده و از طرفی مرد رو طوری خلق كرده كهدنبال زیبایی هستش. و از اون طرف برخی رو زیبا نیافریده. این افراد باید با نیازشونچه كنن؟با توجه به اینكه شخصیت حساس و احساساتی هم دارم خیلی دارم عذاب میكشم. و بهقول یكی از دوستانم مضظر شدم. از آینده و تنهایی میترسم.راهی رو پیش پام بزارید كهدیگه به این موضوع و ازدواج فكر نكنم. چون میدونم در تقدیر برخی افراد ازدواج نوشتهنشده. دارم درس میخونم. و موقع درس خوندن كمتر به این چیزا فكر میكنم. اما باز شب كهمیرم بخوابم حداقل تا یه ساعت فكرای جور واجور و اعصاب خورد كن و ناامید كننده میادسراغم.پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم.

 

جواب :

سلام

این درسته که مرداندنبال زیبایی هستند ولی به اینم توجه کنید که تنها بخشی از دخترها زیبایی فوقالعاده و همه پسند دارن اما زیبایی بسیاری از دخترها متوسط و سلیقه ای است یعنیفقط مورد پسند بعضی از پسرها قرار می گیرن و شاید به همین علته که بعض دخترایی کهحتی از نظر ظاهری از شما پایین ترند ازدواج های خوبی کرده اند پس نمی شه گفت صرفظاهر دلیل بی خواستگاری است بلکه دلیل اینه که فردی که ظاهر شما مناسب سلیقه اشباشه نیومده

پس اشکال از خدانیست چون هر نوع قیافه ای رو مطابق یه نوع سلیقه خلق کرده، بلکه این اشکال از بندههای اوست که با کارهاشون باعث شدند که خواستگار کم بشه یعنی کاری کرده اند که - باوجود اینکه پسر زیاده- پسر اماده ازدواج کم شده چون ازدواج رو این قدر سخت کردهاند که تنها پسرهایی می تونن ازدواج کنند که شغل و امکانات مالی مناسب و پولفراوان برای مراسمات ازدواج دارند و نتیجه اش هم این شده که عده ای از پسرها چوناحساس می کنند که دختر زیاده به عبارتی ناز می کنند و بجای اینکه دنبال فردمناسبشون برن دنبال فرد از همه نظر ایده ال می گردن، مثلا دختری که چهره اش خیلیزیبا باشه یا سنش پایین تر باشه، در نتیجه دخترایی زیبایی شون معمولیه یا سنشونبالاتره هرچند که مدرکشون بالاتر باشه خواستگارشون کم می شه

این واقعیت تلخیاست که وجود داره اما در عین حال اینم که شما می خواید به ازدواج فکر نکنید درستنیست چون حتی اگه بتونید کاری کنید که الان از فکر ازدواج بیرون برید این حالت تازمان زیادی نمی تونه ادامه پیدا کنه چون بالاخره درستون تموم می شه و مشغولیاتتونکم می شه و در اون صورته که در اوقات بیکاری هجوم افکار شما رو مستاصل می کنه وحتی ممکنه مثل بعض دخترای مجرد احساس کنید انگیزه ای برای زندگی ندارید و مرگ روبه زندگی ترجیح بدید

پس فکر اینکهازدواج نکنید رو از سر بیرون کنید و از من هم نخواید که به شما راهکاری ارائه بدمکه بتونید فعلا از فکرش بیرون برید چون اگه چنین کاری کنم به شما خیانت کرده ام بخاطراینکه هرچه می گذره شانس ازدواج شما کمتر می شه و اگه من به شما حرفی بزنم که آرومتونکنه، مثل مسکنی است که یه ادم دردمند رو موقتا اروم می کنه اما بالاخره اثر مسکنیه وقتی تموم می شه و درد برمی گرده و اون وقته که دیگه شاید هیچ تلاشی ثمر نداشتهباشه و شما حسرت الان رو بخورید که ای کاش بجای فکر نکردن به ازدواج، نهایت تلاشم رو کرده بودم تابلکه زمینه ازدواجم فراهم بشه  

پس به جای اینکهسعی کنید رنجتون کم بشه، رنج و دردتون رو به سبب ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر تبدیلکنید و به عبارت دیگه باهاش موتور حرکت برای فراهم کردن زمینه ازدواج رو روشن کنیدچون اگه تلاشتون رو بکنید حتی اگه موفق هم نشید لا اقل حسرت تلاش نکردن رو نخواهیدخورد

بنا بر این شما دوکار انجام بدید اولا : از هر راهی که می تونید برای ازدواجتون تلاش کنید یعنیزمینه اومدن خواستگار رو فراهم کنید. در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید :

http://moshaver41.ir/post/category/6

و ثانیا: وقتیخواستگار اومد تا جایی که ممکنه از شرایط کوتاه بیایید

در مورد اینم کهمی گید : در تقدیر بعضیا ازدواج نوشته نشده عرض می کنم اونی که خداوند متعال مقدرکرده اینه که انسان اختیار داره و می تونه با تلاش خودش سرنوشتش رو رقم بزنه البتهممکنه خدا به دلیلی بعض امور رو مقدر کنه که انسان نمی پسنده ولی این مقدرات بادعا قابل برطرف شدنه

پس اگه تقدیر ازدواجشما منوط به تلاشتون باشه ، شما باید بوسیله تلاش برای فراهم کردن زمینه ازدواج، اونوبه دست بیارید، یا اگه ازدواج به عللی برای شما مقدر نباشه شما می تونید با دعااون تقدیر رو عوض کنید

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 244
  • بازدید ماه : 594
  • بازدید سال : 3,070
  • بازدید کلی : 51,157
  • کدهای اختصاصی