loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 10 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام
دختری 22 ساله هستم. دانشجوی سال آخر مهندسی کامپیوتر از یک دانشگاهدولتی . حدود1 سال پیش از طریق اینترنت با پسری آشنا شدم ، و در حدود 7 ماه گاه به گاه دراینترنت با هم چت می کردیم . ولی 6 ماه پیش دوستی ما به صورت تلفنی و بعد حضوریشد. اول زیاد به او علاقه نداشتم ولی کم کم به او علاقه مند شدم. همیشه دوست داشتمبا کسی آشنا شوم که یک ویژگی بارز داشته باشد .ولی این پسر هیچ ویژگی خاصی نداردبا این وجود به او علاقمند شدم به خاطر رفتار و اخلاق خیلی خوبی که داره. خیلی وقتها که از نظر روحی به کسی نیاز داشتم که باهاش حرف بزنم و کمکم کنه اون بوده وهیچوقت تنهام نذاشته.خیلی صبور است و موقع ناراحتی اصلا رفتار نسنجیده ای نمی کنه . وقتیبا هم حرف می زنیم کاملا حرف هم را درک می کنیم .اولش قصد ازدواج نداشتیم چونهمدیگر را نمی شناختیم ولی حالا قصد ازدواج داریم. مردد هستم که برای ازدواج موردمناسبی هست یا نه ؛ چون همیشه دوست داشتم که با فردی ازدواج کنم که از نظر علمی ودرسی از من بالاتر باشد ولی او لیسانس از دانشگاه علمی و کاربردی است . و میخواستم وارد خانواده ای بشم که فرهنگ بالایی داشته باشن و جمع آنها علمی باشه ولیاینها این طور نیستن. خانواده اش تقریبا هم سطح (یا پایین تر) از خانواده خودم استبا این وجود خوب هستند. در حال حاضر هم امکان ازدواج نداریم چون او پول کافی ندارد و من هممی خواهم فعلا درسم را ادامه دهم.  لطفا در صورت امکان زودتر من را راهنمایی کنید.با تشکر

 

جواب:

سلام

اینکه شما دوست دارید همسرتون و خانواده اش شرایطخاصی داشته باشن بد نیست اما بهترش اینه که ببینید من حیث المجموع چی به صلاح شمااست

بر اساس مصلحت عرض می کنم : اینکه همسر ایندهشما از نظر علمی بالاتر باشه و خانواده اش فرهنگی باشن در صورتی نقطه قوت محسوب میشه که دو نفر خواستگار داشته باشید که دارای همه شرایط و ملاکات کلیدی و اصلی هستناما تنها یکیشون این دو نقطه قوت رو داره که در این صورت مصلحت در انتخاب اونیه کهاین شرایط رو داره ولی اگه فقط یک نفر همه شرایط لازم رو داره، رد کردنش بخاطر نداشتناین دو نقطه قوت صحیح نیست چون تضمینی نیست که اگه اینو رد کنید یک فرد دیگه بیادکه علاوه بر همه شرایط لازم، این دو نقطه قوت ترجیحی رو هم داشته باشه، خصوصا اگهیه مدت بگذره و سن شما بالاتر بره که در اون صورت شاید مجبور بشید حتی از ملاکهای مهمتر هم کوتاه بیایید تا چه رسد به این دو ملاک ترجیحی که اگرم نباشه چندان به جاییبرنمی خوره

پس اگه ریسک تاخیر ازدواج یا ازدواج نامناسب رومی پذیرید این مورد رو بخاطر نداشتن این دو نقطه قوت رد کنید اما اگه نمی خوایداین ریسک رو بکنید مصلحت رو بر اونی که دوست دارید مقدم کنید و از وجود این دو شرطدر خواستگارتون بخاطر مصلحت بالاتر صرف نظر کنید و علی رغم نداشتن این دو شرط بهشبله بگید؛ چون منطق و عقل حکم می کنه ضرر کمتر رو برای فرار از ضرر بیشتر باید قبولکرد و در اینجا ضرر نداشتن این دو نقطه قوت از احتمال ازدواج نامناسب کمتره

موفق باشید
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 210
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 690
  • بازدید سال : 3,166
  • بازدید کلی : 51,253
  • کدهای اختصاصی