loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 15 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال :

سلام

 من به دخترخانمی ۲۴ساله علاقه مند شدم و توسط خانم یکی از دوستان به او پیشنهاد داده شد و او هم قبولکرد و گفت با خانواده صحبت کنم و چون یک امتحان مهم داشت گفتند بعد از امتحان برایخواستگاری تشریف بیارید ولی ۲ روز بعد از امتحان پدرش بصورت ناشناس به محل کارمامد وفردای ان روز گفتند که منصرف شده اند درصورتیکه که من شرکت کامپیوتری دارم وشخصا پیش خودم امد و یک وسیله خرید و دیگر هیچ حالا علت را نمیدانم ، من خودم کهبا دختر صحبت نکردم ولی از طرق خانم دوستم اول گفته که پدرش اصلا به فکر اینده مننیست و منطقی فکر نمیکنه بعد یکبار دیگه گفته من تا ۳۰ سالگی قصد ازدواج ندارمحالا من نمیدانم چکارکنم با توجه به رفتاری که از او میبینم او هم به من علاقهدارد ولی نمیدانم چکار کنم خانواده خودم هم میگن خوب پدرش مخالفه. ولی از طریق یکیاز اشنایان که با پدرش دوست بوده هم اقدام کردیم ولی پدرش فقط میگه نه و دلیل قانعکننده ای نیاورده . شما راهنمایی کنید چیکار کنم.

 

جواب :

سلام

اگه دختر رو می خواید باید نهایت تلاشتون رو برای به دستاوردنش بکنید خصوصا وقتی که اونم به شما علاقه منده، البته اینو بگم که نفس علاقهطرفین به هم برای ازدواج کافی نیست و باید تناسبهای طرفینی و شرایط لازمهرو داشته باشید، به همین خاطر، استفاده از مشورت خانواده ها در این زمینه الزامیاست، پس شما عزمتون رو جزم کنید که پدر دختر رو برای رفتن به خواستگاری راضی کنید،برای این کار اول خانواده خودتون رو راضی کنید که تماس بگیرن و قرارخواستگاری رو بذارن و اگه روی خانواده شما رو هم زمین انداختند در صورتی که میتونید فرد دیگری رو واسطه کنید که راضیشون کنه به خواستگاری برید و اگه بازم قبولنکردند خودتون به ملاقات پدرش برید (البته اگه قبل ملاقات بتونید خصوصیات پدرش رو بفهمیدکه از چه راهی می شه بر او اثر گذاری کرد خیلی بهتره) و باهاش صحبت کنید و بهشبگید که من نمی گم با ازدواج ما موافقت کنید بلکه می گم شما فقط خواستگاری رو بپذیریدو اگه در جمع  و نشست خانواده ها نتیجه گرفتیدکه ما برای هم مناسب نیستیم من اصراری ندارم اما تقاضا دارم که قبول کنید اینبررسی خانوادگی انجام بشه

اگه قبول نکرد بگید پس لا اقل علت مخالفتتون رو بگید تا من بااستفاده از تجربیات شما عیبم رو برطرف کنم اگه علت رو نگفت شما شروع کنید و درمورد خودتون و امکانات و توانمندیهایی که دارید و با اونها می تونید دخترش رو خوشبختکنید بگید و تا می تونید اصرار کنید که علت مخالفتش رو بگه بعد اگه دلیلش رو گفت ومنطقی بود، بپذیرید و در صورتی که برای راضی کردنش تغییری لازم بود و برای شما همامکان تغییر وجود داشت قول انجامش رو بدید اما اگه علت مخالفتش منطقی نبود محترمانهدلیلتون رو توضیح بدید

ضمنا اگه بتونید جلسات صحبت رو متعدد کنید یه نقطه قوت برایشما است و احتمال موافقت رو بیشتر می کنه

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 258
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 388
  • بازدید ماه : 738
  • بازدید سال : 3,214
  • بازدید کلی : 51,301
  • کدهای اختصاصی