loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 23 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام
من در دوران نامزدی بسر میبرم و در تمامی این مدت من با همسرم مشكلخاصی نداشتم و تقریباً‌ بیش از 70% ملاكهای منو داشته اما از نظر فرهنگی باخانوادش مشكل دارم ، البته مشكل كه میگم به معنای طرز برخورد و پوشش من تقریبا دریه خانواده سنتی بزرگ شدم و از نظر پوشش كاملا حد مرزو رعایت كردیم اما خانوادههمسرم از نظر پوشش راحتن و بدون حجاب و با پوششی باز توی هر جمعی میگردن و من اینودوست ندارم و به دلیلی كه اینها از اول اینگونه بودن نمیتونم حرفی بزنم و حتی باگرفتن مراسم به طور جدا مخالف هستن با اینكه از نظر اعتقادی در یك سطح هستیم امااونا این نوع پوششو گناه نمیدونن خواهش من از شما پیشنهاد راه حلی به من است تابتونم این وضعیتو حداقل در خانه خودم عوض كنم من دوست ندارم دختر دایی و یا دختر خاله همسرم جلو اون هرجوری باشنبه دیده اینكه ما به هم مثل خواهر و برادر نگاه میكنیم میترسم بعدها منم مجبور كننتوجمعشون راحت بگردم وگرنه باعث اختلاف و تفرقه با همسرم بشن هرچند كه همسر منالان مثل اونا نیست.مطلب دیگه اینکه همسرم من یعنی همون نامزده فعلیم نسبت به من كارایی كه می‌خواد برای من بكنه اول نگاه میكنه خانوادش ناراحت نشن یا نگننگاه كن چجوری خام دختره شده برا همین سعی میكنه كاری كه میكنی ادغامی از رفتارهخانوادش و ما باشه به عنوان مثال برای شب یلدا رسم مارو پرسید و من یه چیزه ساده در حدعرف گفتم و اون گفت میخوام از رسم خودمو و شما یه چیزی در بیارم و بیام كه فرداخانوادم فلان حرفو نزنن این برای من جای سوال مردی كه مستقله و میخواد برای كسی كه ادعامیكنه عاشقشه كاریو بكنه باید از حرف دیگرون بترسه كه بگن چرا برای همسرت اینكاروكردی ؟ و اینكه من واقعا دو دلم ، خیلی میترسم از اینهمه اختلاف فرهنگی و اینكهایشون خیلی به مادرش وابستس یه چیزی بیش از حد و همینطور مادرش نسبت به ایشون منتو این مدت نهایت احترامو به خانوادش گذاشتم اما احساس میكنم این وابستگی بیش ازحد توقعاتیو ایجاد كنه كه نتونم تحمل كنم مثل همین رفتو اومدای زیادشون و اینكهتوقع داشته باشن ما هم همیشه حضور داشته باشیم و اینكه وقتی من به نامزدم میگم منامشب روم نمیشه بیام خونتون مهمون دارین سریع ناراحت میشه و قهر میكنه میدونین تمامهاینارو با این در نظر بگیرین كه نامزدم فوق‌العاده پسر خوب و مهربونیه بیش از حدمدوسم داره و سالمه و سخت كار میكنه برای اینكه زندگیشو به بهترین وجه بگذرونه تاحالااماز نظر عاطفی برام كم نذاشته ولی به نظر شما با این اختلافایی كه ما داریم و نوع فكر و بینشمون زندگیمونچجوری میشه من باید چیكار كنم تا به مشكل نخورم ؟ من مشاوره‌ام رفتم اما بهنتیجه نرسیدم از شما خواهش میكنم كمكم كنین در پناه حق منتظر جوابتون هستم  ممنون


 

جواب:

سلام

شما می ترسی که در اینده مجبورت کنن مثل اونابشی و حجابت رو برداری در این مورد عرض می کنم اگر اونا تو رو به همین صورتی کههستی قبول کرده باشن دلیلی نداره که بخوان مجبورت کنن که تغییر کنی مگر اینکه الاننشونه ای ببینی که در جهت عوض کردن پوشش تو تلاش می کنند که در این صورت لازمه عکسالعمل مناسب نشون بدی و در برابر تقاضای تغییر مقاومت کنی مثلا حتی نذاری به شوخیدر مورد برداشتن حجاب، با تو حرف بزنن یعنی باید جوری برخورد کنی و خودتو مقید بهحجاب نشون بدی که فکر عوض کردن تو رو هم از سرشون بیرون کنند

اگر این طور برخورد کنی تو رو همین جوری کههستی به رسمیت می شناسن و کاملا مراعاتت رو می کنند و هرگونه دغدغه ات در اینزمینه از بین می ره بنابر این به راحتی می تونی حجابت رو در بین اونا داشته باشی

البته یک خطر دیگه هست که مهم تره و باید مواظبباشی گرفتارش نشی اونم اینه که نکنه ناخود اگاه به صورت تدریجی تحت تاثیر اوناقرار بگیری و حجابت رقیق و کمرنگ بشه که این شاید خطرش بیشتر باشه چون انسان دربرابر اجبار مقاومت می کنه اما ممکنه تغییر تدریجی رو اصلا متوجه نشه که در برابرشمقاومت کنه لذا ممکنه بعد مدتی به خود بیایی و ببینی که حجابت از پوشش خونواده اتفاصله گرفته و به خونواده شوهرت نزدیک شدی پس باید توجه لازمه رو داشته باشی کهاین مساله رخ نده

در مورد اینکه گفتی چه کنی که اونا در خونه توراحت برخورد نکنند و جلوی همسرت بی حجاب نباشن عرض می کنم اگر کاری کنی که اونا تورو همین طور که هستی به رسمیت بشناسن در مرحله بعد می تونی تدریجا مراعات حجاب رودر خونه خودت الزامی کنی یعنی بهشون بفهمونی که قانون خونه شما با جاهای دیگه فرقداره و وقتی توی خونه ات میان، باید جلوی همسرت حجابشون رو مراعات کنند البته بایدمراقب باشی کاری نکنی که بهشون بر بخوره یعنی اولا تدریجی عمل کنی و اوایل که خونهات میان چیزی نگی و بعد که یه مقدار باهاشون صمیمی شدی شروع کنی و ثانیا: لزومحجاب در منزلت رو به صورت غیر مستقیم بهشون بفهمونی مثل اینکه وقتی خونه ات میان اوایلبه شوخی بهشون بگی چادر بدم خدمتتون؟ و بعد مدتی هم به صورت جدی بهشون پیشنهاد چادرسر کردن بدی و در مرحله بعد هم هرکی میاد رسما چادر بهش بدی سر کنه، همچنین ازجمله کارهای غیر مستقیم اینه که به همسرت بگی که وقتی داخل اتاق میاد "یاالله" بگه تا اونا بفهمن که باید حجاب سرشون کنند یا اینکه به همسرت بگو عمدابهشون نگاه نکنه تا متوجه بشن از این وضعیت راضی نیست

بعد مدتی می تونی از راه دینی وارد بشی لزوم حجابرو از نظر دینی براشون توضیح بدی و اونا رو نهی از منکر کنی اگر درست عمل کنیممکنه بتونی حد اقل بعض اونا رو از این رویه ای که دارن منصرف کنی

اما در مورد اینکه گفتی شوهرت می خواد بین رسمشما و خونواده اش جوری جمع کنه و هر دو رو مراعات کنه تا کسی ناراحت نشه، عرض میکنم: به نظر من شوهر عاقلی داری و کارش هم کاملا درسته چون می خواد کاری کنه که نهسیخ بسوزه نه کباب یعنی می خواد یه طور عمل کنه که هم رسومات انجام شده باشه و همکسی ناراحت نشه و این بسیار خوبه در صورتی که اگر می خواست رسم یک طرف رو مراعاتکنه ممکن بود طرف دیگه ناراحت بشه بنابر این شما نباید از این رفتار همسرت ناراحتباشی و انتظار داشته باشی بخاطر عشق تو در برابر خونواده اش بایسته و از ناراحتشدنشون ابایی نداشته باشه بلکه خود تو هم نباید راضی به ناراحت شدنشون باشی و اگر شوهرتخواست چنین کاری انجام بده باید جلوش رو بگیری بخاطر اینکه تو نیاز داری وارددلهای افراد خونواده همسرت بشی تا تو رو به قلبا عنوان عضو خونواده شون قبول کنندو این در صورتی امکان داره که اونا تو رو از نظر فکری و عملی همراه خودشون ببینندو همچنین کدورتی هم بین تو و اونا پیش نیاد که در این صورت تدریجا تو رو از خودشونمی بینن و بیشتر مراعات افکار و نظراتت رو می کنند و حتی سفارش تو رو هم به همسرتمی کنند بنابر این اگر می خوای جایگاه خوبی در خونواده همسرت داشته باشی سعی کنرابطه ات با اونا محبت امیز و دلسوزانه و خیر خواهانه باشه اگر این کار رو انجامبدی وابستگی بین همسرت و مادرش برای تو مشکل ساز نخواهد شد چون وقتی اونا تو رودوست داشته باشند و از خودشون ببینند تو رو مقابل خودشون نمی بینند که توقع بیجاازت داشته باشن

موفق باشید   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 330
  • بازدید ماه : 680
  • بازدید سال : 3,156
  • بازدید کلی : 51,243
  • کدهای اختصاصی