loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 18 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

اینجانب مدت 3 سال است كه با دختریازدواج نموده ام.مهریه ایی كه پدر دختر با قطعیت و بدون چون و چرا تعیینكردند 800 سكه بودكه البته پس از صحبت فراوان به 700 سكه تقلیل داده شد و علیرغم میل باطنی ام بدلیل آنكه خانواده دختر را مثبت دیدم پذیرفتم. عروسی در سطحعالی ؛ مسافرت داخل و خارج و خرید خانه و نو كردن ماشین خود؛ یكسال پس از عروسیو.... از فعالیتهای اینجانب (بدون ذره ایی كمك از دیگران)برای نشان دادن محبتم بهوی و خانواده اش بود.خدا رو شكر در حال حاضرهم زندگی خیلی خوبی داریم و همدیگر رادوست میداریم.(اما دغدغه ایی دارم).دغدغه اصلی فكری من از آنجا شروع شد كه همسرمخواهری دارد كه 3 سال از او كوچكتر است و چند ماه پس از عروسی ما ؛ خواستگار برایشآمد.پدر داماد از خانواده   عروس  خواست تا مهریه را به پایین ترینتعداد قبول كند و درعوض آنها حقوق طلاق ، كار و تحصیل را به دختر بدهند. پساز رفتن زوج به كلاسهای مشاوره ؛ پدر عروس این میزان مهریه(آنهم عندالاستطاعه درصورتیكه برای من عندالمطالبه بود) عروسی آنها در حدی بسیار ساده برگزار شد وپدرشوهر نیز خانه ایی كوچك را به نام خود برای آنها خرید. با روبرو شدنبا چنین مسائلی عصبانیت و خودخوری های من شروع شد (اما پدر عروس باتوجیه آنكه من نمی توانم دخترهایم را یك جور به خانه شوهر بفرستم انتقاد من را(كهفقط و فقط یكبار راجع به آن صحبت كردم) اینگونه پاسخ داد.الان هم پس از این چندسال كه زندگی خوبی با همسرم دارم(اما ته دلم نگران تعهد سنگینی است كه دادم) و هرزمان كه بصورت غیرمستقیم با همسرم راجع به افزایش نجومی قیمت سكه صحبت كردم آنجواب مورد انتظارم را نشنیدم.(راستش را بخواهید از وی انتظار دارم با توجه بهوضعیت مساعدی كه برای او راهم كردم و همه جوره مثل كوه پشتش هستم اوضاع این  دغدغهمرا درك كرده و  حداقل با رفتن به محضر از تعداد سكه ها بكاهد. نمیدانم چهكنم.لازم به توضیح است كه علی رغم رابطه خوب خانواده ها ؛ اما خانواده من نیزاز این موضوع نگران و كمی مكدر هستند..به نظر من پدر خانواده نباید میان فرزندان خودتفاوت قایل شود  این تفاوت برای من بی عدالتی را ایجاد می نماید و باعثمی شود كه من همیشه نتوانم با آنها راحت باشم لطفاً مرا راهنمایی نمایید


 

جواب:

سلام

شما وقتی که دیدی مهریه خواهر زنت کمهاحساس ضرر کردن بهت دست داد در صورتی که اگر مهریه او مثل مهریه همسر تو بودناراحت نمی شدی در صورتی که توجه نداری که مهریه کم او در برابر حق طلاق و تحصیل وکاره که همسرش بهش داده و معناش اینه که خواهر زن تو هر زمان که بخواد می تونهخودشو از طرف همسرش طلاق بده و هر زمان هم که بخواد می تونه بدون رضایت همسرش تحصیلیا کار کنه و شوهرش هم نمی تونه مانعش بشه اما در مورد تو این طور نیست و همسرتنمی تونه چنین کارهایی رو بدون رضایت تو انجام بده پس شرایط شما برابر نیست که لازمباشه مهریه های شما شبیه هم باشه پس اگر مهریه بالای زنت به ضرر تو است حقوقی همکه خواهر زنت داره به ضرر شوهرشه پس تعادل برقراره و این طور نیست که تو ضرر کردهباشی و باجناقت سود برده باشه چون اگر تو بخاطر مطالبه مهریه توسط همسرت، ضرر مالیمی کنی، باجناق تو ضرر می کنه چون ممکنه بخاطر حق طلاق، همسرش رو ناخواسته از دستبده

از اینا گذشته حتی اگر قبول کنیم که توضرر کردی و باجناقت سود کرده بازم نباید ناراحت باشی چون سودی که او کرده بخاطرپیشنهادیه که کرده و تو هم می تونستی با چنین پیشنهادی از شر مهریه بالا خلاص بشی،پس اگر تو نمی دونستی که می شه چنین پیشنهادی کرد و این کار رو نکردی، این تقصیرخونواده همسرت نیست که با تو مثل باجناقت عمل نکردند پس تو در حقیقت چوب ندونستنخودتو می خوری که این چنین راهی رو برای فرار از مهریه بالا بلد نبودی در نتیجهپدر زن تو تبعیض قائل نشده که تو ازش ناراحت باشی بلکه چیزی رو قبول کرده که تو هممی تونستی بگی و به دلیل اینکه نگفتی مهریه بالا ازت طلب کرد  

نتیجه اینکه ناراحتی تو وجهی نداره چوناولا: اگر تو ضرر کردی باجناق تو هم یه جور دیگه ضرر کرده و ثانیا:برفرض که باجناقتسود کرده باشه بخاطر پیشنهادیه که داده نه تبعیض پدر زنت

اگر حرفایی که بهت زدم ارومت نمی کنه حرفاخرم رو بشنو : اگر انتظار داری که همسرت از مهریه اش کم کنه تو هم باید امادگیداشته باشی حق طلاق و... رو به او بدی وگرنه اگر انتظار داری هم مهریه همسرت کمباشه و هم نخوای حق طلاق و... رو به همسرت بدی، در این صورت باید به باجناقت حقبدی که شاکی بشه که چرا او این حقوق رو داده اما تو ندادی و به همین دلیل احساسکنه ضرر کرده ، لذا شاید بهتر باشه به جای اینکه خودخوری کنی یا حرفی بزنی زندگیخوبت رو با این افکار خراب نکنی

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 710
  • بازدید سال : 3,186
  • بازدید کلی : 51,273
  • کدهای اختصاصی