loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 90 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام
منو شوهرم حدود 2 ساله که ازدواج کردیم و شوهرم از من دو سال بزرگتره شوهرم خیلی زودعصبانی میشه من خیلی دوستش دارم و باهاش خوب و ملایم رفتار میکنم اما اون بعضیوقتها با من خوبه ولی بعضی وقتها بدجور سرم داد میزنه با من بد حرف میزنه من احساسافسردگی دارم بیشتر اوقات دلم میخواد گریه کنم احساس میکنم دوستم نداره ولی خودشمیگه جز من کسی رو نداره و عاشق منه اما وقتی سرم داد میزنده احساس میکنم همهاسمونها رو سرم خراب میشه دوست دارم خودمو بکشم تحمل این رفتارهارو ندارم من چیکارباید بکنم که با من خوب باشه بارها بهش گفتم من از تو بجر محبت هیچ چیز دیگهنمیخوام اما اون خیلی وقتها نسبت به من بی مهری میکنه خواهش میکنم کمکم کنید بهشمیگم که از طرز رفتارش خیلی ناراحت و رنجیده میشم اما اون هر دفعه به من قول میدهکه خوب باشه اما دوباره قولشو میشکنه


 

جواب:

سلام

اینکه احساس می کنی اون دوستت نداره شایدبخاطر این باشه که به خودت می گی اگر منو دوست داره چرا این طور بد اخلاقی می کنهو حرفای ناجور می زنه چون فکر می کنی که مگر ادم ممکنه با کسی که دوستش داره تااین حد بد رفتاری کنه؟

اگر این طور فکر می کنی در جواب عرض میکنم علاقه با بد رفتاری کاملا جمع می شه به این صورت که ادم وقتی می بینه کسی کهدوستش داره کار خطایی می کنه ناراحت می شه و دلش می خواد کاری کنه که اون این خطارو تکرار نکنه به همین خاطر عکس العمل نشون می ده که این عکس العمل در بعض افرادبه صورت عصبانیت شدید بروز می کنه مثل پدر مادرها که گاهی با بچه هاشون - علی رغماینکه دوستشون دارن- به شدت بد رفتاری می کنند ولی این رفتار دلیل عدم علاقه نیستبلکه بخاطر اینه که کارشون رو اشتباه می دونن و می خوان با عکس العمل تند اونا رواز این کار نادرست باز دارند در صورتی که همون رفتار غلط رو ممکنه یه بچه دیگهانجام بده اما هیچ عکس العملی نشون ندن و علت این تفاوت رفتار همون علاقه شون بهفرزنده یعنی چون دوستش دارند و دلشون می خواد درست تربیت بشه این طور برخورد میکنند

در مورد شما هم ممکنه همین طور باشه یعنیشاید بشه گفت: اگر همسر شما بهتون علاقه نداشت با رفتارهایی که به نظر او نادرسته برخوردمنفی نمی کرد بلکه بی تفاوت از کنار گفتار و رفتار شما می گذشت پس اینکه برخوردمنفی می کنه معلوم شه شما براش مهم هستی و دلش نمی خواد گفتار یا رفتاری که از نظراو نادرسته داشته باشی به همین خاطر وقتی کاری می کنی که از نظر او غلطه، زودعصبانی می شه و داد و فریاد می کنه

پس عصبانیت همسر شما نه تنها می تونهنشونه بی علاقگی نباشه بلکه می تونه به این دلیل باشه که شما رو دوست داره و براشمهم هستی بنابر این به نظر من حرف همسرت رو که می گه دوستت داره قبول کن

اینو هم بدون که اگر قبول کنی دوستت دارهفواید دیگه ای هم داره مثل اینکه قدرت مقاومتت در برابر رفتارهای بدش بالا می ره وبا انگیزه بیشتری می تونی برای اصلاح کردنش اقدام کنی بنابر این در مساله علاقهخوش بینانه جلو برو و سعی کن که علاقه اش رو به خودت باور کنی خصوصا اگر در زمانیکه عصبانی نیست رفتارهاش علاقه مندانه است راحت تر می تونی حرفش رو بپذیری

بعد از این مرحله سعی کن از عصبانی شدنشپیشگیری کنی یعنی بررسی کن و ببین که چه عواملی باعث می شه اون عصبانی بشه و عنان گفتارو رفتارش از دستش در بره و اونا رو از بین ببر یا کاهش بده  

سومین کار اینه که در وقت ارامش که رابطهتون خوبه و عصبانی نیست دو عمل انجام بده: اولا: با مظلوم نمایی و احیانا گریه بهشبفهمون که وقتی اون طور برخورد می کنه چه عذابی می کشی و ارزوی مرگ می کنی تا پشیمونیشاز رفتارای بدش بیشتر بشه

ثانیا: در مورد علت عصبانیتش باهاش حرفبزن و اگر مقصر بوده ای قبول کن و اگر اون مقصر بوده براش روشن کن که قبول کنهاشتباه کرده تا اگر دوباره مساله تکرار شد عصبانی نشه

کار چهارم اینه که وقت عصبانیت سعی کن طوریرفتار کنی که شعله خشمش بیشتر نشه و یا حتی کم بشه بنابر این اگر سکوت یا تنهاگذاشتنش در این زمینه موثره همین کار رو بکن یا اگر عذر خواهی ارومش می کنه معذرتبخواه البته بعدا بهش بگو که من بخاطر اروم کردن تو عذر خواهی کردم که فکر نکنه توقبول داری مقصری

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 308
  • بازدید ماه : 658
  • بازدید سال : 3,134
  • بازدید کلی : 51,221
  • کدهای اختصاصی