loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 30 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام
مرسی از توضیحاتون ولیمن توجیه نشدم من کسی رو میشناسم که میگه سکس برا مرد واجبه و با اینکه مجرده ولیسکس داشته من وقتی فهمیدم که چنین آدمیه خیلی تعجب کردم چون پسر متدینیه و وقتیبهش گفت این کار گناه داره، خدا دوست نداره، گفت که تاحالا با هرکسی که سکس داشتممحرم بودیم و صیغه کردیم گفت که بنا به نظر بعضی مراجع دختر از یه سنی به بعدمیتوونه بدون اجازه پدر صیغه کنه،گفتم خدا سکس رو گذاشته که پایه های خانواده محکمتر بشه ولی اینطوری تو ادم تنوع طلبی میشی،گفت سکس بهترین لذت دنیاست من دوست دارمبا کسی که قلبا دوسش دارم سکس داشته باشم که از هم لذت بیشتری ببریم،میگه که فرهنگغلط ما ایرانی هاست که سکس رو چیز بدی میدونیم وگرنه خدا راه شرعی گذاشته و اجازهداده که از دنیا لذت ببریم،حالا من نمی توونم این آقارو توجیه کنم آیا حرفاشدرسته  اگر درست نیست من چطور بهش بگم که داره اشتباه می کنه؟آیا از نظرشرعی حرفاش درسته؟


 

جواب:

سلام

اینکه شما می گید سکس برای پایداری خانواده استکاملا درسته و به همین خاطر باید ازدواج دائم کرد اما این طورم نیست که سکس فقطمنحصر در این راه باشه چون اگر کسی در معرض افتادن به حرام باشه می تونه از طریقازدواج موقت انجامش بده لذا اگر کسی احساس نیاز کرد و دید که داره به حرام می افتهمی تونه ازدواج موقت کنه اونی هم که من گفتم هرکس به حرام می افته باید ازدواج کنهمنحصر در ازدواج دائم نیست بلکه ازدواج موقت رو هم شامل می شه یعنی کسی که امکانازدواج دائم نداره برای اینکه به گناه نیفته می تونه ازدواج موقت کنه البته در اینجا ملاحظاتی هست :

اول اینکه: ازدواج موقت نباید جای ازدواج دائمرو بگیره که افراد به جای تشکیل زندگی و ازدواج دائم به دنبال ازدواج موقت برن چوناین طوری ازدواج و تشکیل خانواده تحت الشعاع قرار می گیره و از بین می ره

دوم اینکه هرچند ازدواج موقت در جایی که فرد درخطره و به گناه می افته نه تنها خوبه بلکه واجب هم هست منتها این نوع ازدواج عمدتابه درد پسرا می خوره اونم برای رفع نیاز جنسی بخاطر اینکه اگر دختر این کار روانجام بده یا پسر برای رفع نیاز عاطفی ازش استفاده کنه معمولا علاقه مند می شه وبعدا دل کندن براش مشکل می شه و کلی باید رنج بکشه تا طرفش رو فراموش کنه

بنایر این حرفی که اون پسر زده و گفته :"مندوست دارم با کسی که قلبا دوسش دارم سکس داشته باشم که از هم لذت بیشتری ببریم"کاملا نادرسته بخاطر اینکه رابطه جنسی با کسی که قلبا به او عشق می ورزه باید درقالب ازدواج دائم باشه نه موقت چون سکس موجب می شه علاقه قلبی طرفین بیشتر بشه وبعدا وقت جدایی نتونن دل بکنن و شاید حتی ازدواج بعدیشون هم به مشکل بخوره و نتوننعشقشون رو فراموش کنند و به همسر دل ببندند بنابر این اگر پسر می خواد لذت سکس روبه همراه لذت عاطفی ببره باید سراغ ازدواج دائم بره اما اگر لذت جنسی صرف رو میخواد اولا نباید با دختر ازدواج موقت کنه و ثانیا نباید ارتباط عاطفی در بین باشهوگرنه مشکل ایجاد می شه

در مورد اینکه ایشون گفته :"فرهنگ غلطما ایرانی هاست که سکس رو چیز بدی میدونیم وگرنه خدا راه شرعی گذاشته و اجازه دادهکه از دنیا لذت ببریم ما ایرانی ها بی خودی سکس رو بد می دونیم"عرض میکنم لذت جنسی هم مثل بقیه لذتهایی که خدا به انسان داده یک وسیله است برای ارامشپیدا کردن و نباید هدف بشه و صرفا برای لذت جویی دنبالش بره بنابر این تنها زمانیخوبه که به عنوان وسیله به کار گرفته بشه پس اگر کسی برای جلوگیری از به حرامافتادن و ارامش پیدا کردن این کار رو انجام بده خوبه اما اگر احساس نیاز نکنه امابرای لذت جویی به سمت سکس بره معلومه که نادرسته چون در این صورت از وسیله ارامشبودن خارج شده و به هدف تبدیل شده که درست نیست

پس اصل سکس برای جلوگیری از حرام با ازدواجموقت نه تنها خوبه بلکه واجب هم هست ولی برای لذت جویی صرف نادرسته و اونی هم کهدرسته باید به مقدار ضرورت و با غیر دختر انجام بشه وگرنه پیامدهای منفیش گریبانگیر فرد و جامعه می شه که هم عشقهای بی سر انجام زیاد می شه و هم ازدواج دائم لطمهمی خوره

موفق باشید  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 134
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 264
  • بازدید ماه : 614
  • بازدید سال : 3,090
  • بازدید کلی : 51,177
  • کدهای اختصاصی