loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 18 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام به آقای کریمی و آقایی که پدرشگفته 6سال دیگه ازدواج کن!فکرکنم وضعیت شما خیلی از من بهتره من یک دختر 28 ساله م!فکرکن دختر باشی، همسن من باشی و ازدواجواجب!شاید تو بتونی پدرت را راضی کنی اما من چی بگم و چه کنم: در جامعه که دخترایزیباش مجرد موندند، یک دختر با بیماری روی صورتش، چه آینده ای پیش رو داره! ؟تازه باید به گناه هم نیفته!راه حل مشکل من چیه؟تو اسلام فقطبه گناه نیفتادن برای مرد مهمه؟کسی فکر کرده یک دختر با شرایط من چطور به گناهنیفته؟اصلا تو این جامعه کسی به فکر دخترا هست؟ دختر باید بشینه تا کسی پیداش بشه،اگرم پیداش نشد بسوزه و صداشم درنیاد، چون همه فکر میکنند فقط مردها غریزه دارند وباید کمک کنند، شرایط ازدواجو براشون فراهم کنند تا آرامش داشته باشند! زن آرامش نمیخاد؟فقط وسیله آرامش مرده؟ دختر مجرد آرامش نمیخاد؟ میدونی به کجا رسیدم؟من به حال دخترایی که زنده به گور میشدندغبطه میخورم!
آقای کریمی برام از خویشتن داری نگیدکه خودم تمام جوانیمو باهاش گذروندم.ازسایت همسریابی هم نگید که طرفین همو میبینندزندگیشون به طلاق میکشه چه برسه به ندیده و نشناخته!آقای ازدواج 6 سال بعد (ببخش اسمتون را نمیدونم) من شرایطتودرک میکنم و دعا میکنم مشکلت حل بشه!


 

 جواب:

سلام

شما اول مطلبی رو گفتید که لازمهجوابش رو عرض کنم، شما مشکل ازدواجتون رو به اسلام ربطه دادید که چرا به فکر زنهانبوده چون اونا هم به گناه میفتن و نیاز به همسر دارن اما در عین حال باید بشیننتا شاید کسی به خواستگاریشون بیاد و اگرم پیدا نشد بسوزن و بسازن در حالی که ارامشمخصوص مرد نیست زنها هم ارامش می خوان. خلاصه برداشت من از حرفای شما اینه که فکرمی کنید اسلام به فکر مردها بوده، ولی نه اسلام و نه جامعه به فکر دخترا نبوده ونیستند

در پاسخ نظر شما عرض می کنم : اسلامرو با جامعه قاطی نکنید منم قبول دارم که جامعه ما طوری حرکت می کنه که دخترهاازدواجشون به تاخیر میفته اما قبول ندارم که مقصر این وضع اسلام باشه بلکه به نظرمن فرهنگ غلط جامعه مقصره که با عمل نکردن به دستورات دین در زمینه ازدواج وخویشتن داری، باعث شده که ازدواج دخترها یا به تاخیر بیفته یا اینکه عده ای ازدخترها اصلا نتونن ازدواج کنند، چون سیستم دینی طوری برنامه ریزی شده که دخترهاحتی اونا که زیبا نیستند یا مشکل ظاهری دارند هم می تونن ازدواج کنند، اونم بهموقع و بدون تاخیر، بخاطر اینکه در سیستم دینی اولا: ازدواج اسون و ارزونه و لذامتقاضی ازدواج زیاده یعنی همه دخترا خواستگار دارن اما در حال حاضر که برای ازدواجشرایط مالی سنگینی گذاشته می شه، بسیاری از پسرها نمی تونن قدم جلو بذارن و درنتیجه خیلی از دخترا بدون همسر می مونن و ثانیا: خویشتن داری از نظر دین فقط ایننیست که دختر پسرا سراغ خلافهای جنسی نرن بلکه اینم هست زمینه خویشتن داری درجامعه فراهم باشه یعنی صورتهاو اندامهای زیبا در سطح جامعه و توی عکسها و فیلمها درمعرض دید نباشه تا پسرا تنوع طلب نشن و در نتیجه وقت ازدواج دنبال ملکه زیبایینگردن و سراغ دخترای متوسط و نا زیبا هم برن

پس توی سیستم دینی نوبت به خویشتنداری دخترا نمی رسه چون هم خواستگار دارن و هم پسرا بخاطر دیدن صورتهای زیبا تنوعطلب و بد پسند نشده اند تا دخترای نازیبا بی همسر بمونن اما متاسفانه این حرفا تویجامعه ما خواب و خیاله ، وضعیت طوری شده که دختری که باید مطلوب باشه و التماسش روبکنند، طالب شده و داره از بی همسری می ناله پس نتیجه اینکه مشکل ازدواج دخترا درکشور ما نه تنها از اسلام نیست بلکه بخاطر دور شدن از معیارها و دستورات دینه که شاهدوضع اسفبار کنونی هستیم

 

اما در مورد مشکل شما عرض می کنم حالاکه داری چوب اشتباه جامعه رو می خوری پس جا داره که از عاقلانه ترین روشهای موجودبرای اروم شدن و رسیدن به مقصود، استفاده کنی

عقل برای اروم شدن کسی که در شرایطشما است می گه حالا که نمی تونی از راه درست ارضا بشی لا اقل خودتو از معرض تحریکدور کن تا کمتر رنج بکشی چون تحریک جنسی اولش لذت داره اما چون ارضای کامل درشنیست تو رو به اونی که می خوای نمی رسونه و نتیجه اش این می شه که از نظر جنسی بهارامش نمی رسی علاوه بر اینکه از نظر عاطفی هم تامین نمی شی و سوم هم اینکه بعدتموم شدنش عذاب وجدان گناه جنسی ازارت می ده

پس اگر از اول خودتو از هر گونه تحریکدور کنی درسته که لذتش رو از دست می دی اما لااقل رنج و ناراحتی بعدش نصیبت نمی شه

حرف بعدی عقل در مورد ازدواج اینه که:حالا که تو نمی تونی خواستگاری بری لا اقل زمینه اومدن خواستگار رو فراهم کن و دراین جهت هم می تونی از دیگران مثل مراکز و سایتهای همسریابی کمک بگیری  

شما می گی اونا که همو می بینندتضمینی برای زندگیشون نیست تا چه رسد به اونا که از توی سایت اشنا می شن، من درجواب می گم : شکست و عدم شکست در انتخاب همسر به نحوه عمل کردن انسان بستگی داره یعنیاز هر طریق اقدام کنه در صورتی که تحقیق نکنه و از مشورت بزرگترها هم استفاده نکنهو با چشم بسته هر ادعایی طرف کرد قبول کنه، معلومه که انتخابش ریسک داره اما اگرچشمش رو باز کنه و با عقلش پیش بره و از هر اهرمی که می تونه برای شناخت طرف وخصوصیاتش استفاده کنه، از هر راهی بره انتخاب خوبی خواهد داشت پس بدی و خوبیانتخاب بیشتر به خود ادم بستگی داره تا اقدام از طریق سایت اینترنتی یا غیر اون

علاوه بر اینکه اگر کسی دید شما روداشته باشه و بگه هیچ تضمینی برای درستی انتخاب همسر نیست باید به طور کلی دورازدواج رو خط بکشه چون احتمال شکست در هر صورت هست که این مساوی با فساد و فحشایعمومی یا از بین رفتن نسل بشره پس همون طور که مردم عمل می کنند باید واقع بینانهحرکت کرد و سعی کرد که با توجه و حرکت اگاهانه احتمال شکست رو کم کرد  

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 529
  • بازدید سال : 3,005
  • بازدید کلی : 51,092
  • کدهای اختصاصی