loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 11 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

سوالیدارم درمورد اینکه در حال حاضر من چند خواستگار دارم که به من معرفی شدند و خواستندکه قبل از اینکه خانواده ها هم را ببینند ما هم رو ببینیم واگر پسندیدیم خانواده هاقرار بذارند برای باقی مسائل.با خانوادم که مطرح کردم استقبال نشد و نظر مثبتی نداشتند.در دو سه سال گذشته بارها این قضیه پیش اومده و چون فقط به خودم میگفتند و با خانوادهمن صحبتی نمیشد و خودم به انها اعلام میکردم. البته این رو بگم که من یک تجربه تلخاز این نوع خواستگاری و ملاقات دارم که به سرانجام تلخی واسم داشته است. بعد از اناحساس میکنم که تو این نوع ملاقات ها با انکه خانواده پسر در جریان هستند و یکی بهعنوان واسطه ما را به هم معرفی میکند و خودم هم با خانوادم مطرح میکنم اما یک جور تفریحشده برای اقایون که از یک طرف از زیر بار اصرار خانواده هاشون برای ازدواج در برندو از طرف دیگه به بهانه ازدواج یه مدت با یکی همکلام بشوند و بعد از اینکه چند ماهیاوقات فراغت گذروندند بیان بگن که در حال حاضر شرایطش برام مهیا نیست. میخواستم بدونماین ملاقاتها که رسمی نشده و در حد حرف هست آیا بعدا تاثیری روی زندگی مشترک داره؟


 

جواب:

سلام

درمورد اینکه ایا ارتباط قبل خواستگاری رسمی بر زندگی اینده اثرگذاره یا نه عرض میکنم اگر این ارتباط مثل خواستگاریهای معمولی باشه که دلبستگی درش نیست و بعد کهتموم می شه طرفین همدیگه رو فراموش می کنند، معمولا مشکلی ایجاد نمی کنه اما اگر رابطهطولانی بشه و همراه ابراز احساسات هم باشه و دل طرفین درگیر بشه در این صورت وقتیطرف مقابل ادامه نداد و رفت دلبستگی به او باقی می مونه و این امکان داره چند اثرمنفی برای دختر داشته باشه اولا: کلی باید رنج بکشه تا فراموشش کنه و ثانیا: دلدختر ممکنه نتونه به راحتی فرد دیگه ای رو قبول کنه و اجازه بده به خواستگاریشبیاد، ثالثا: اگرم اجازه بده فرد دوم بیاد امکان داره اونو با اولی مقایسه کنه و اولیرو بهتر ببینه و در نتیجه نتونه دومی رو به عنوان همسر قبول کنه

بنابر این هرچند قصد پسر بازی دادن دختر نباشه در صورتی که دلبستگی پیش بیاد ممکنهاین اثرات رو داشته باشه، مگر اینکه ارتباطشون خالی از هرگونه ابراز احساسات وصرفا تبادل اطلاعات طرفینی باشه یعنی هیچ حرف یا رفتار احساسی ازشون سر نزنه تاعشق عقلشون رو کور نکنه و مانع شناخت نشه

لذابهترین راه در برابر پسرانی که پیشنهاد ارتباط قبل خواستگاری رسمی رو می دن اینهکه دختر حرفشون رو به این شرط قبول کنه که رابطه بدون هرگونه ابراز احساسات باشه واگر پسر قبول نکرد این شک قوی می شه که احتمالا اون قصد سوء استفاده داره و دختراز این خطر مصون می مونه اما اگر پسر قبول کرد و تا اخر همین طور ادامه داد واحساسات رو دخیل نکرد می شه گفت که پسر قصدش ازدواجه البته اگر در بین ارتباط، دختردید که پسر می خواد احساسات رو وارد کنه باید بهش تذکر بده و اگر بازم ادامه دادسریع قبل اینکه دلش درگیر بشه رابطه رو قطع کنه

فایدهاین نوع ارتباط اینه که حتی اگر پسر رد کنه معلوم می شه دختر، مورد پسندش واقع نشدهنه اینکه قصد بدی داشته و در نتیجه احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن به دختر دستنمی ده

پسوقتی پسری ارتباط قبل خواستگاری رو به شما پیشنهاد می ده بهش بگید: من ارتباط بدوناحساسات رو قبول دارم و اگر پذیرفت به خونواده بگید و اگر اونا هم نظرشون مثبت بودشما رابطه رو به صورتی که عرض کردم شروع کنید و علاوه بر مواردی که عرض کردم خیلیمواظب باشید که دلتون درگیر نشه چون عشق مثل خواب می مونه و همون طور که ادم نمیدونه کی خوابش می بره همچنین نمی دونه کی عاشق می شه

اگراین طور عمل کنید با هرچند نفر هم که این نوع ارتباط رو داشته باشید و همو نپسندیداشکال چندانی برای زندگی اینده تون ایجاد نمی کنه مگر اینکه از کسانی باشید که به محض دیدن تناسبها و مشترکات با طرف مقابل دلبسته بشید که در این صورت تنها راه اینه که به هیچ وجه ارتباط قبل ازدواج با کسی نداشته باشید و اگر کسی ازتون خواستگاری کرد بهش بگید در اولین قدم برای خواستگاری رسمی به همراه خانواده بیاد تا همزمان با بررسی خانواده شما هم در موردش تصمیم بگیرید

موفقباشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 617
  • بازدید سال : 3,093
  • بازدید کلی : 51,180
  • کدهای اختصاصی