loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 17 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال :

سلام

24 سالمه 7 سالهکه پسر خالم دوستم داره ولی من دوسش نداشتم چون اعتیاد داشت اما الان یک ماه که حسمیکنم دوسش دارم اخه یکسال که اعتیادشو ترک کرده و خیلی خوب و خوش تیپ شده در موردازدواج با من خیلی مصمم و خانوادش نمی تونن راضیش کنن با کس دیگه ای ازدواج کنه اوضاعروحیم داغون نمیدونم چکار کنم از طرفی حس میکنم دوسش دارم از طرفی بخاطر سابقه اعتیادشمیترسم نیاز به کمکتون دارم به نظرتون این ازدواج صلاح هست یه مشکل دیگم هست من لیسانسهستم و تا دبیرستان خونده اما بطور کلی اخلاق خیلی خوبی داره مهربونه و بخاطر علاقهزیادی که بهم داره تصور میکنم میتونه خوشبختم کنه اگه بر نگرده به اعتیادش. خانوادشمیگن از این که چند سال معتاد بوده خیلی پشیمون و ناراحت است خواهش میکنم کمکم کنیدموندم چکار کنم هم سابقه اعتیادش و هم تفاوت تحصیلیمون نیاز فوری به مشاوره دارم.متشکرم

 

جواب :

سلام

در زمینه اختلافتحصیلیتون لینک زیر رو ببینید

http://moshaver41.ir/post/category/2

در مورد اینم کهگفتید معتاد بوده و الان ترک کرده عرض می کنم باید به نقطه ای برسید که دلایلمنطقی و اطمینان اور بر عدم برگشتش به اعتیاد به دستتون بیاد و برای اینکه مطمئنبشید دیگه برنمی گرده چند کار بکنید

اول : علتاعتیاد قبلش رو بررسی کنید که ایا بخاطر دوستان ناباب بوده یا علت دیگه ای داشته وببینید اون علت هنوز هست که بتونه او رو دوباره به سمت اعتیاد بکشه یا نه، مثلاببینید که با اون دوستان سابق که اونو معتاد کرده اند رابطه داره یا نه؟  

دوم : اگه سیگارهم نکشه از اعتیاد دورتره پس اگه می کشه بهتره ترک کنه  

سوم : در زمینهماده ای که بهش معتاد بوده با متخصص مشورت کنید که اولا درصد تخریبش در بدن چهقدره و ثانیا درصد اعتیاد اوریش چه قدره تا معلوم بشه احتمال برگشتش به اون کمه یازیاد و ثالثا اثر این ماده تا چه زمانی در بدنش هست یعنی تا چه زمانی تمایل و کششدر او به سمت این ماده مخدر وجود داره؟

چهارم : اینو کهخانواده اش گفتند که از اعتیادش پشیمون و ناراحته، بررسی کنید و اگه بهش رسیدید کهاز ته قلب ناراحته و از اعتیاد تنفر داره، این یه نقطه قوت خوب برای عدم برگشتش بهاعتیاد محسوب می شه

پنجم : بهش بگیدکه با یک مشاور متخصص در زمینه اعتیاد صحبت کنه تا مشاور به شما بگه درصد اطمینانبه عدم برگشتش به اعتیاد چقدره؟

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 637
  • بازدید سال : 3,113
  • بازدید کلی : 51,200
  • کدهای اختصاصی