loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 23 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

من دختری 23 هستم خواستگار های زیادی داشتم ولیچون خانواده من مخالف راه دور هستن اجازه حتی حرف زدن را هم نمیدهند می گن بایدآنها را بشناسیم که این کار را نمی توانیم انجام بدهیم چون به هیچ کس اعتمادنداریم برای من مسائل مذهبی خیلی مهمه من نمی تونم به پسری که شلوار لی می پوشه وشش تیغ می کنه و با ولایت فقیه مشکل داره و دائم حرف می زنه و نوار ترانه گوش میدهفکر کنم وخیلی خیلی هم دعا کردم ولی اغلب این مشکل و داشتن یا راه دور بودن اخیراهم یه خواستگار داشتم که هم خانواده خوبی داشتن هم شغل پسر خوب بود ولی چون شش تیغمیکرد و شلوار لی می پوشید با رهبر هم مشکل داشت جواب رد دادم و سر همین جواب باخانواده خیلی در گیر شدم چون فامیل بودن به نظر شما من با این تفکر برم بمیرم چونتا حالا شخصی با این مشخصاتی که می خوام نیومده به خدا من چیز خیلی زیادی نمخواهمنه خونه نه پول آنچنانی نا امیدم نیستم توکلم به خدا است به نظر شما رد کردن اینخواستگار کار درستی بود؟؟با تشکر یا علی


 

جواب:

سلام

اصل اینه که شما و طرف مقابل به صورت کلی تناسبفکری اعتقادی اخلاقی رفتاری داشته باشید ولی موارد ریز قابل گذشته پس مهم اینه کهطرف مقابل شما به صورت کلی از نظر دینی اخلاقی رفتاری به شما بخوره اما اگر کسی کهمیاد ریشش رو بزنه در صورتی که از نظر دینی خوب باشه شما می تونید این مساله روندیده بگیرید چون این کار گرچه گناهه اما مثل بسیاری از گناهان دیگری از قبیل دروغغیبت و اذیت کردن دیگران و... است که مردم مذهبی هم بعضا گرفتارش هستند مگر اینکه متوجهبشید که ریش زدنش بخاطر سستی اعتقاداتشه که در این صورت تناسب اعتقادی ندارید و ردشکنید یا اینکه گرچه اعتقاداتش خوبه اما به دلیل دیگر برای شما قابل تحمل نیست کههمسرتون ریشش رو بزنه که در این صورت هم ردش کنید اما اگر اعتقاداتش خوبه و برایشما هم قابل تحمله می تونید قبولش کنید و این امید رو هم داشته باشید که تدریجابتونید بر او اثر مثبت داشته باشید و این گناهش رو ترک کنه

در مورد شلوار لی پوشیدن هم همین طوره اگر اینمساله نشونه اختلاف فکری فرهنگی او با شما باشه قابل تامله اما اگر صرفا دوستداشته باشه که این نوع لباس بپوشه مشکلی نداره

در زمینه مشکل داشتن با رهبر هم عرض می کنم اگراختلاف فکری شما با چنین فردی زیاد نباشه یا اینکه اگرم زیاد باشه بتونید با هم دراین زمینه کنار بیایید یعنی هرکدومتون دیگری رو همین طور که هست قبول کنید و بهافکار همدیگه در این زمینه کار نداشته باشید و اهل بحث سیاسی در منزل نباشید دراین صورت هم مشکلی درست نمی شه مگر اینکه شما تحمل شنیدن هیچ حرفی رو در مورد رهبرنداشته باشی و ایشون هم نخواد مراعات نظر شما رو بکنه یا اینکه بخواد شما رو مثلخودش کنه که در این صورت ممکنه بعد ازدواج به مشکل بخورید

در پایان به شما توصیه می کنم به جای اظهارناراحتی از این وضعیت، سعی کنی باهاش کنار بیایی یعنی به جای اینکه دنبال فردیباشی که همه نقاط مثبت مورد نظرت رو داشته باشه دنبال کسی باش که به صورت نسبیقابل قبول باشه چون شما با این تفکراتی که داری شاید نتونی به راحتی مورد مناسبترو پیدا کنی و مجبور بشی سالها مجرد بمونی یا خدای نکرده اصلا ازدواج نکنی لذا وقتیطرف به صورت کلی مناسب تو است توقعات دیگرت رو در زمینه بقیه مواردش پایین بیار تابتونی ازدواج کنی

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 119
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 249
  • بازدید ماه : 599
  • بازدید سال : 3,075
  • بازدید کلی : 51,162
  • کدهای اختصاصی