loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 22 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

درود بی پایان بر شما جوابتون رو دیدم فک میکنم نتونستم درستحرفمو برسونم اینه که دوستم(دختر) بهم گفته بود رفتارم طوریه که پسرها بد برداشتمی کنن. اما من گوش نکردم تا اینکه یکی از همین پسرها اینو بهم گوشزد کرد و گفتروی رفتارم تجدید نظر کنم چونکه میدونه دختر خوبی ام اما رفتارام غلط اندازه.آخهببینید من درسته آدم مذهبی و محجوبی هستم اما به نظرم ارتباط داشتن با پسرها در حدیه دوستی ساده اشکالی نداره. تاکید میکنم دوستی ساده! یعنی فقط از طریق اس ام اساز حال هم باخبر باشیم .مثل دو تا دوست عادی...فارغ از جنسیت!از طرفی!!! یهمشکلی همین دیشب پیش اومد که...  داشنم راجع بهارتباطم با یکی دیگه با همون پسر که بم تذکر داد حرف میزدم(یعنی میگفتم که برایفلانی پیام تبریک دادم برا شب یلدا، اما اون بدش اومده) بعد دیدم یهو قاطی کرد و عصبانیشد... تهشم گف دیگه شماره شو پاک کنم و حتی ایمیلشو و دیگه بهش فکر نکنم...بیشترکه اصرار کردم و پرسیدم این کاراش برای چیه، گف "من دوست داشتم اما دیگهندارم" منم کلی ناراحت شدم و گفتم "مگه من چیکار کردم..." خلاصه کلی بحث کردیم که به نتیجه ای منجر نشد. ازاونجایی که منم خودم بهش علاقه  دارم و نمی خوام از دستش بدم، میخوام بهمبگید چیکار کنم که اون متوجه بشه که واقعا اونطوری نیس که فکر میکنه و نبایسناراحت میشد.. خلاصه کلی بحثکردیم که به نتیجه ای منجر نشد. از اونجایی که منم خودم بهش علاقه  دارم ونمی خوام از دستش بدم، میخوام بهم بگید چیکار کنم که اون متوجه بشه که واقعااونطوری نیس که فکر میکنه و نبایس ناراحت میشد!!!اون بهم گف "تو هر دفه با یهنفری و ..." اما من خداییش اونطوری نیستم که اون میگه!!! من باهرکس بودم یه دوستی ساده داشتم که اونم یه دلیلی داشته!

یه سوال دیگه هم دارم : با این تفاصیل اینکه حال همدیگه رو از طریق اس ام اس جویا بشیم و یا وقتییکیمون مشکلی داره بخوایم همدردی کنیم و کمکش کنیم، از نظر شرعی اشتباهه؟


 

جواب:

سلام

شما می خوای دوستی ساده فارغ از جنسیت با پسراداشته باشی و فکر می کنی چون قصد و غرضی نداری دیگران نباید بهت ایراد بگیرن ولیبه چند مطلب توجه نداری :

اول اینکه: مردم توی دل تو نیستند که ببینندایا غرض داری یا نه اونا فقط عمل تو رو می بینند که شبیه رفتار دختراییه که قصد وغرض دارند و هر دم با پسری رابطه دوستانه برقرار می کنند به همین خاطر شک می کنندو نمی تونن بهت اعتماد کنن، بلکه اگر خودتو جای دیگران بذاری به پاکی کسی که هر دمبا یه نفر رابطه داره شک می کنی و حاضر نیستی باهاش ازدواج کنی بنابر این صرف بیغرض بودن تو برای اینکه بهت اطمینان کنند کافی نیست  

دوم اینکه: همون طوری که در یکی از احادیثاومده : ادم نباید کاری کنه که در معرض تهمت قرار بگیره و اگر چنین کاری کرد ودیگران بهش گمان بد بردند نباید اونا رو ملامت کنه پس وقتی کسی می بینه رفتارشموجب می شه در موردش فکرای بد کنند به جای اینکه دیگران رو ملامت کنه اگر نمی تونهذهن اونا رو روشن کنه باید در رفتارش تجدید نظر کنه  

سوم اینکه: علت بد دونستن چنین رفتاری فقط ایننیست که فکر می کنند غرض داری بلکه ممکنه بخاطر این باشه که احتمال می دن این نوعدوستی ها تدریجا به رابطه نادرست کشیده بشه یا زمینه برقراری احساسات فراهم بشهمثل بعض کسانی که دنبال دوستی سالم بودند و اصلا فکرش رو هم نمی کردند دلشون درگیربشه اما ناغافل متوجه شدند که دلبسته شده اند بنابر این دیگران از کسی که چنینرابطه ای برقرار می کنه دوری می کنند

بنابر این وقتی اولا : رفتارت غلط اندازه و بهعمل کسانی که هر دم با کسی هستند شباهت داره و ثانیا: در معرض تهمت هم هستی وثالثا: هرچند قصد و غرض نداری اما دیگران احتمال می دن کارت به رابطه نادرست کشیدهبشه ، لازمه که به این صورت ادامه ندی و در مرحله اول اگر می تونی شفاف سازی کنیتا بلکه اونا متوجه بشن که تو استثنا هستی و به مشکل نمی خوری اما اگر نمی تونی - وقاعدتا هم نمی شه چون معلوم نیست کسی باور کنه- چاره ای نیست جز اینکه در فکر وعقیده ات نسبت به دوستی ساده با پسرها تجدید نظر کنی و هیچ گونه رابطه دوستانه حتیساده با پسرا نداشته باشی تا بیش از این زیر سوال نری و تو رو یک دختر پاک ببینن

در مورد سوالی که کردی که ایا ارتباط با اس اماس جهت احوالپرسی و همدردی اشکال داره یا نه عرض می کنم طبق نظر فقها اگر ارتباط وصحبت با نامحرم از نظر شهوانی محرک نباشه و ترس از به گناه افتادن درش نباشه اشکالنداره شاید بگی که پس رابطه ما شرعا اشکال نداره جوابش اینه که خیلی هم مطمئن نباشچون گرچه حرفای شهوانی نمی زنید اما اگر احتمال داشته باشه که این رابطه در دلتوناثر بذاره و به نگاهها و صحبتهای شهوانی منجر بشه همین رابطه ای که الان داریدحرامه یعنی پس رابطه ای که ممکنه زمینه شهوانی شدن رابطه رو فراهم کنه حرامه وباید ازش پرهیز کرد

موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 265
  • بازدید ماه : 615
  • بازدید سال : 3,091
  • بازدید کلی : 51,178
  • کدهای اختصاصی