loading...
مشاور ازدواج
اخبار سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
عشق عوضی 0 32 moshaver41
یاسین بازدید : 13 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سوال:

سلام

واقعا ازتون ممنونم که این سایت رو راهانداختید.(خدا خیرتون بده) فردی هستم که به مسائل شرعی معتقدم.من 3 ساله که ازدواجکردم. دوست داشتم با فردی مومن وچادری ازدواج کنم ولی تقدیر چنان شد که با دختریاز فامیل که خیلی به مسائل شرعی معتقد نیست ازدواج کردم. قبل از ازدواج به من گفتکه نماز می خواند و بخاطر من چادر سر می کند. ناگفته نماند که در مدت خواستگاریخیلی به من ابراز علاقه می کرد و شاید دلیل من هم برای ازدواج با ایشان همین ابرازعلاقه بود. بعد از ازدواج متوجه شدم که نماز نمی خواند و به مسائل شرعی خیلیپایبند نیست و چادر را هم از روی اکراه سر می کند. همین امر و گذشت زمان باعث شد که نسبت به ویبی علاقه شوم. واین بی مهری های من باعث شد روابط جنسی مان بسیار سرد شود.وتا آنجا پیش رفت که همسرم دیگر چادر سر نمی کردو با دو پسر دیگر دوست شده بود و اسام اس و ایمیل بازی می کرد. بعد از باخبر شدنم دیگر روابطمان بیش از پیش تیره شد.والان هم فقط تحملش می کنم. البته وقتی به ته دلم نگاه می کنم دوستش دارم و با خودمی گویم اگر او فردی مومن و نماز خوان بود حتما عاشقش می ماندم ولی چون نمی شودافراد را مطابق میل خودمان بکنیم این مشکلات پیش آمده.از شما می خواهم کمکم کنید

 

 

جواب:

سلام

شما بهش علاقه داری اما بخاطر رفتارهای غیرمذهبی و نادرستش ازش زده شدی و در نتیجه رابطه تون با هم سرد شد و اونم به این دلیل،چادر رو کنار گذاشت و با پسرا رابطه برقرار کرد پس اگر رابطه تون دوباره خوب بشه میشه امیدوار بود که با فرد دیگه ای رابطه برقرار نخواهد کرد بلکه حتی امکان داره درطول زمان بتونی تغییرش بدی و اونو به سمت رفتارهای مذهبی بکشی

راه بهبود رابطه اینه که به جای اینکه تحملشکنی، اونو به همین صورت با همین عقاید و رفتارهای منفی که داره قبولش کنی یعنی مثلکسی بشی که دستش فلج شده و یک عمر مجبوره باهاش زندگی کنه که اگر بخواد واقعیت روقبول نکنه و فقط تحملش کنه همش باید رنج بکشه و از کار و زندگی بیفته اما اگر وجوددست فلج رو به عنوان یک واقعیت هرچند تلخ، قبول کنه در نتیجه تدریجا ناراحتیش کممی شه و به زندگی عادی برمی گرده و در کارهاش از بقیه اعضاش استفاده می کنه

شاید بگی: فلج بودن با این مساله فرقداره و قابل تحمل تره چون فلج شدن ممکنه دست خود ادم نباشه اما تغییر عقیده ورفتار دست خود ادمه و به همین دلیل، نمی شه قبولش کرد، جوابش اینه که درسته از اینجهت ممکنه فرق داشته باشن اما از جهت اینکه هر دو شون با قبول کردن قابل تحمل میشن فرقی ندارند درست مثل کسانی که در اطرافشون افراد با عقیده ها و رفتارهای مختلفوجود دارند اما در عین حال بدون اینکه با عقیده و رفتارشون کار داشته باشندباهاشون تعامل دوستانه دارند مورد شما هم شبیه به همین مساله است شما با قبول کردنهمسرت به صورت فعلی، می تونی بر اساس علاقه و مشترکاتتون رابطه خوبی با هم برقرارکنید که در نتیجه صمیمتتون بیشتر می شه و احتمال تاثیر گذاری بر او بالا می ره ومی تونی امیدوار باشی که تدریجا رفتارش تغییر کنه

قبول کردن طرف مقابل شاید اولش سخت باشهاما اگر تصمیم بگیری در طول زمان می تونی این کار رو بکنی و دیگه مجبور نیستی کهتحملش کنی و رنجت یواش یواش کم می شه و بعد مدتی از بین خواهد رفت

موفق باشید   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
مطالب پربازدید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 531
  • بازدید سال : 3,007
  • بازدید کلی : 51,094
  • کدهای اختصاصی